Wat is een calciumrijk en vezelrijk voorgerecht?

Ik moet een calciumrijk en vezelrijk voorgerecht maken voor 5 personen. Er moet ongeveer 700 mg calcium in en 14.4 g vezels. Het mag maar rond de 400/500 kCal zijn. Het liefst een voorgerecht in Indonesische stijl. Ik heb me helemaal kapot gezocht, maar ik kwam er niet uit. Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Calcium zit in melk, melkproducten, kaas, groente, noten en peulvruchten. Belangrijke bronnen van vezels zijn groente, fruit, aardappelen, brood, ontbijtgranen, peulvruchten en noten. Sojabonen zijn peulvruchten die veel verwerkt worden in de Indonesische keuken. Die leveren niet zoveel calorieën als noten. Als voorgerecht zou je bijvoorbeeld een salade van Paksoi met gemarineerde Tempeh kunnen maken. - - - Verwerk je in de marinade Tahin sesampasta dan maak je die ook calciumrijk want 1 eetlepel daarvan levert 105 mg calcium.

Toegevoegd op 29 december 2018 23:21: tekst
Bronnen:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie

Manchego kaas met vijgen. Je kunt ook heel veel op Google vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100