wordt je spijsvertering langzamer van vloeibaar voedsel?

wordt je spijsvertering langzemer of trager als je alleen vloeibaar voedsel eet als vla, yogurt, kwark?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Vloeibaar voedsel, verlaat sneller de maag en darmstelsel. Dus wat dat betreft gaat het sneller. Maar als je alleen maar die producten eet wat je noemt, Krijg je een trage spijvertering, omdat er nauwelijks vezels in zitten die je nodig hebt voor oa een goede vertering en gezonde darmen. Ook heeft kauwen een belangrijke functie wat betreft voedingsopname en vertering. En een te veel aan melkproducten is ook niet goed voor de darmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ precies...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibaar voedsel wordt iets sneller verwerkt door het spijsverteringskanaal maar, door zo eenzijdig te eten zet je je stofwisseling op een heel laag pitje. Om af te vallen is het in ieder geval een slechte methode. Als je vloeibaar moet eten is het beter is ook groente en fruit te pureren en daar af en toe ook een andere eiwitbron toe te voegen dan alleen die uit melkproducten. Je hebt namelijk ook vezels, vitamines en sporenelementen nodig om gezond te blijven, c.q. je stofwisseling goed op gang te houden.
ik denk van wel.
als mensen met obstipatie continue lactulose of zoiets gebruikt kunnen die luie darmen krijgen .
dan kunnen ze de ontlasting niet meer uit zichzelf uitdrijven