Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewaar ik best cassonadesuiker zodat die niet hard wordt?

Ik bewaar die in mijn keukenkast maar die wordt dan keihard en dat is vervelend om te gebruiken dus misschien heeft iemand een tip om die los te maken zodat die terug korrelig wordt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Bewaar cassonadesuiker in een luchtdichte verpakking om te voorkomen dat er lucht bij komt en dat hij hard wordt. Een glazen pot of een stevige plastic doos werkt vaak heel goed.

Daarnaast kun je een stukje brood of een paar marshmallows in de pot doen. Dit helpt om de vochtigheid te reguleren en houdt de suiker vochtig, zodat hij niet verhardt.

Als het toch hard wordt, kun je de suiker meestal weer losmaken door een vork te gebruiken of door hem kort in de magnetron te verwarmen met een vochtige paper towel eroverheen. Let's face it, een beetje creativiteit is soms nodig!

Wie heeft ervaring met het bewaren van cassonadesuiker? Welke tips hebben jullie om het soepel te houden?
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing