Hoe voorkom je dat ongeschilde appels bruin worden?

Naar het werk neem ik altijd een appel mee in mijn tas. Ik merk echter dat deze vaak bruin is als ik deze op ga eten. Hoe voorkom je dit?

De appel is overigens ongeschild en hij smaakt ook niet echt meer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ben je tijdens het vervoer blauwe plekken aan het veroorzaken bij de appel door botsingen met andere voorwerpen in de tas, of tijdens het neerzetten.

Een oplossing zou kunnen zijn om je appel (met wat keukenpapier ter isolatie) in een bakje te doen.
Zo is hij beter beschermd,
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geldt hetzelfde voor bananen?
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, bij bananen is het hetzelfde, die kun je het beste ook verpakken in een doosje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje ;) 10 puntjes voor jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt natuurlijk beurse plekken Ritsuka,blauwe plekken zijn bloeduitstortingen onder de huid.
Komt volgens mij niet voor bij appels hoor:p

Andere antwoorden (2)

Door 'm in een harde plastic doos mee te nemen. Waarschijnlijk komt de appel in jouw tas teveel in de verdrukking, en kneust wat het bruin worden veroorzaakt.
Je kunt tegenwoordig speciale fruitdozen kopen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Appels worden bruin op plekker war er druk op wordt uitgeoefend. Door de appel in een speciale appelbox te bewaren, wordt deze niet meer beurs oftewel bruin.