Wat is een goede vegetarische 'vervanger' voor zalm?

als in 'broccolisoep met zalm met pesto'

18.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gerookte zalm of verse zalm?
Snuffel
13 jaar geleden
In eerste instantie verse. Maar gerookte is ook best wel lekker erin.

Het beste antwoord

Vegetarische spekblokjes (bij grote AH's te krijgen) kunnen wel goed daarbij. Geen echte zalmvervanger, wel lekker. Of anders rooktofu, te krijgen bij de natuurwinkel.

Wil je echt iets dat op zalm lijkt, dan kan ik toko Sie San in Den Haag aanraden. Die hebben het grootste assortiment vlee-, vis- en schaaldiervervangers dat ik ooit heb gezien. Als ze ergens vegetarische 'zalm' hebben, is het daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vegetarische maaltijd is een maaltijd waar geen vlees of eiproducten in zijn verwerkt. Zalm is dus ook een vegetarisch product.

Maar ik ga er van uit dat je naast vlees ook geen vis wil eten en dus een visvervanger zoekt. Via deze webshop (zie link) kun je een op soja gebaseerde vervanger van zalmfilet kopen.
Verder worden veel vissen die gegeven worden vervangen door producten die gemaakt zijn van algen. Ik kan me voorstellen dat dat in de soep ook lekker is.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een vegetarische maaltijd is een maaltijd waar geen dood beest in is verwerkt. Vegetariërs eten dus ook geen vis. Daar is een apart woord voor: pescetariërs. (Of de spellingsvariant 'pescotariërs'.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en wat vegetariërs meestal weer wél eten, is ei. Dat is immers geen dood beest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vegetariërs eten ook geen vis. Nou is er tegenwoordig veel verwarring over de termen, en zijn er mensen die wel vis eten en zich toch vegetariër noemen, maar dat hoort eigenlijk niet. Als men vegetarisme samenvat als 'niet eten van vlees' wordt niet de culinaire definitie van vlees bedoeld (waarbij vis, maar ook gevogelte en insekten, uitgesloten worden), maar vlees in de betekenis van dood lichaam. Maar Veggiedeli is wel een heel goede tip voor vegetarische namaak-vis!
ik zou sojabonen gebruiken of vegaburgers en die in kleine blokjes maken.