Welke gerechten kun je nemen als vegetariër in Spanje?

Ik ga a.s. maandag naar Spanje op vakantie, en natuurlijk heb ik hier heel veel zin in, maar het eten is altijd lastig als vegetariër zijnde. Ik ken de Spaanse keuken niet goed. Ik weet alleen dat ze van veel vlees/vis houden, maar ook ik zou daar wat moeten eten. Welke gerechten kun je daar nemen als vegetarier? Het liefste gerechten die ook nog niet zo schadelijk zijn voor de lijn..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Er zijn vegetariërs die wel vis eten. Behoor jij daartoe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, de mensen die wel vis en geen vlees heten worden pescotarier genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon tofoe,tahoe,dat hebben ze daar vast ook wel.
Eigerechten zijn ook vaak wel goed,als er tenminste geen vette kaas, vlees of spek doorheen zit.
Gewoon kijken wat er in zit.

Antwoorden (2)

Wat je in elk geval overal kunt eten is tortilla. Dat is een aardappelomelet met ui en paprika.
Amadea
10 jaar geleden
Vegetarische tapas

tortilla de patata = aardappel omelet, dikwijls met ui
tortilla de pimientos = aardappel omelet met paprika
tabla de quesos = een assortiment van kazencroquetas de patata = aardappelkroket (broodkruim, gefrituurd met een cilinder vorm)
croquetas de queso = kaaskroket (broodkruim, gefrituurd met een cilinder vorm)
patatas bravas = gebakken aardappelen met pikante tomatensaus en look mayonaise
quiche de rocquefort = Roquefort kaas met een eimengsel en gebakken in een licht beslag
buñuelos de queso = gefrituurde kaas in een beslag
empanadas de queso = een soort gebakje met kaas
aros de cebolla rebozados = gefrituurde ui in een beslag
montaditos = belegde mini stokbroodjes met kaas, omelet en sommige groentes
tosta = een snee brood met kaas, omelet en sommige groentes

Vegan tapas

pisto manchego = courgette, tomaat, paprika en uienstoofpot
escalivada = gegrilde aubergine, ui en paprikaaceitunas = olijven
champiñones al ajillo = gesauteerde champignons met look
alcachofas al ajillo = gesauteerde artisjokken met look
pimientos asados = geroosterde paprikas
pan con tomate = brood ingewreven met rijpe tomaat, olijfolie, zout en look
berenjena con miel = gebakken aubergine besprenkeld met honing
zarangollo = courgette en uienstoofpot
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleine opmerking: berenjena con miel is niet vegan, want er zit honing in.