Welke gerechten kun je nemen als vegetariër in Spanje?

Ik ga a.s. maandag naar Spanje op vakantie, en natuurlijk heb ik hier heel veel zin in, maar het eten is altijd lastig als vegetariër zijnde. Ik ken de Spaanse keuken niet goed. Ik weet alleen dat ze van veel vlees/vis houden, maar ook ik zou daar wat moeten eten. Welke gerechten kun je daar nemen als vegetarier? Het liefste gerechten die ook nog niet zo schadelijk zijn voor de lijn..

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je in elk geval overal kunt eten is tortilla. Dat is een aardappelomelet met ui en paprika.

Vegetarische tapas tortilla de patata = aardappel omelet, dikwijls met ui tortilla de pimientos = aardappel omelet met paprika tabla de quesos = een assortiment van kazencroquetas de patata = aardappelkroket (broodkruim, gefrituurd met een cilinder vorm) croquetas de queso = kaaskroket (broodkruim, gefrituurd met een cilinder vorm) patatas bravas = gebakken aardappelen met pikante tomatensaus en look mayonaise quiche de rocquefort = Roquefort kaas met een eimengsel en gebakken in een licht beslag buñuelos de queso = gefrituurde kaas in een beslag empanadas de queso = een soort gebakje met kaas aros de cebolla rebozados = gefrituurde ui in een beslag montaditos = belegde mini stokbroodjes met kaas, omelet en sommige groentes tosta = een snee brood met kaas, omelet en sommige groentes Vegan tapas pisto manchego = courgette, tomaat, paprika en uienstoofpot escalivada = gegrilde aubergine, ui en paprikaaceitunas = olijven champiñones al ajillo = gesauteerde champignons met look alcachofas al ajillo = gesauteerde artisjokken met look pimientos asados = geroosterde paprikas pan con tomate = brood ingewreven met rijpe tomaat, olijfolie, zout en look berenjena con miel = gebakken aubergine besprenkeld met honing zarangollo = courgette en uienstoofpot

Bronnen:
http://toerismeinspanje.es/tipsvoorvegetar...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100