Wat kan je doen met een verse ginseng wortel?

Ik heb 3 verse wortels van de chinese winkel, ongeveer 65gr, 't zijn kleintjes. Ze smaken een beetje bitter, maar niet erg, kan ik die koken, gewoon opknabbelen of raspen, ik heb geen idee, is het te gebruiken zoals laos en gember?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Gerookte Noorse zalmrol met Ginseng

Deze heerlijke Noorse zalm kun je zowel als voorgerecht maar ook als tussengerecht serveren bij een speciale gelegenheid. Hiermee verras je je gasten tot over hun oren.

Ingrediënten en benodigdheden:
•Snijplank
•Borsteltje (om de ginseng schoon te maken)
•Kom voor de saus
•Gerookte Noorse zalm
•1 kleine verse ginsengwortel
•radijsscheuten
•1 rode paprika
•1 komkommer
•Sla

voor de saus:
•1 eetlepel rode peperpasta
•2 eetlepels sojabonenpasta
•2 eetlepels sesamzaad
•3 eetlepels witte wijn
•1 eetlepel sojasaus
•1 eetlepel azijn
•1 eetlepel suiker
•1 teentje gehakte knoflook
•1 theelepel sesamolie

Bereidingsduur: 40 minuten

Bereidingswijze:
1.Begin voorzichtig met het snijden van de gerookte Noorse zalm in dunne lange plakjes.
2.Borstel hierna de ginsengwortel schoon en snijd het overlangs in drie stukken.
3.Snij de komkommer in dikke lange plakken van ongeveer 1 cm dik.
4.Snij alle groenten julienne (lange smalle reepjes) en dompel het even een aantal seconden onder in ijswater (zodat het vuil eraf is) en laat het uitlekken.
5.Leg vervolgens de komkommer, de ginsengwortel en de groenten op een plak gerookte Noorse zalm en rol deze dan voorzichtig op.
6.Herhaal dit ook met het restant dat over is.

De bereidingswijze van de saus:
1.Vul een kom met de sojabonenpasta, sojasaus, rode peperpasta, azijn, suiker, gehakte knoflook, witte wijn en sesamolie en roer dit goed door.
2.Voeg daarna aan de saus fijngehakte sesamzaad toe en meng dit goed door totdat er een sojabonen-sesamsaus ontstaat.
3.De gerookte Noorse zalm rolletjes kunnen geserveerd worden met de heerlijke sojabonen-sesamsaus.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.natuurlijke-producten.com/recepten/gerookte-noorse-zalmrol-met-ginseng.html