kan je in plaats van citroen limoen gebruiken?

In een recept voor hummus wordt citroen gebruikt, limoen heb ik in huis, ik wil hummus maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het zelf niet lekker met limoen, maar je kunt het proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het met Daann eens!

Antwoorden (3)

Dat kan prima. Je moet er wel rekening mee houden dat limoen vaak iets zuurder is dan citroen, dus misschien iets minder gebruiken.
11 jaar geleden
Ja hoor, alleen iets minder gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan heel goed. Ik heb het ook wel eens gedaan toen ik alleen limoen had. Het is namelijk heel lekker op kippitah's of wraps.

Ik doe dan in de keukenmachine;
Kikkererwten met het water in blik, limoen, komijn,
zeezout, knoflook, sesampasta en een goede olijfolie extra vierge.

Hierbij smaakt limoensap in erg geval erg lekker.