Ja, die schnitzel is gemaakt van plantaardige eiwitten (afkomstig van een plantje uit de famillie van de paddestoelen). En ze zijn heerlijk, hoor!
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ja, alle Quorn producten zijn vegetarisch. Maar, zoals in het volgende antwoord staat, niet veganistisch. Want er wordt melk en scharrelei in verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk spul inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de bron een beetje vaag, hoewel het de officiele site is. Hoe kan een plantje in de familie van de paddestoelen horen. Paddestoelen zijn schimmels. Lijkt alsof die zin er later bij verzonnen is ofzo. Ze hebben het bij de ingredienten namelijk over plantaardig eiwit en eiwitten uit schimmels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De term plantaardig wordt best vaak gebruikt als iets niet letterlijk plantaardig is (een product met zout erin is bij is ook niet letterlijk 100% plantaardig want zout is mineraal en geen plant). Er wordt meestal mee bedoeld dat het niet-dierlijk is.
Met schnitzel bedoelen ze dan dus de vleesvervanger de rest zal saus o.i.d. zijn Quorn is wel vegetarisch maar niet veganistisch.

Alle Quorn producten bevatten een kleine hoeveelheid scharrelei-eiwitten en een aantal producten bevatten ook melkbestanddelen. Ze zijn daardoor niet geschikt voor veganisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nee, er zit geen saus bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"saus o.i.d." (of iets dergelijks), die 35% moet toch ergens vandaan komen.
Amadea
12 jaar geleden
Je kunt de precies ingrediënten op de site van Quorn zien. (Zie de bron bij mijn antwoord).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de schnitzel is die overige 35% niet saus, maar het laagje eromheen (een soort paneermeelachtig randje zeg maar), maar goed, het is hetzelfde principe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snapt echt niemand o.i.d. ?
Een 'gewone' schnitzel bestaat uit vlees en een paneerlaag.
De vegaschnitzel zal in dit geval dus bestaan uit 65% Quorn, en de rest is iets anders: paneermeel, misschien ei, dat soort dingen. Dat zal ook op de verpakking staan.
Een vegetarische schnitzel is vegetarisch, maar zal nooit voor 100% uit 'nepvlees' bestaan, simpelweg omdat het dan geen schnitzel is.