Is Edammer kaas vegetarisch?

Mijn neefje komt net aan met 2 pizza's.
Op de doos staat een Duits logo dat beweert dat de pizza's vegetarisch zouden zijn.
Maar als ingrediënt staat er Edammer kaas vermeld, zonder enige toelichting over de bestanddelen hiervan.
Hoe kan dit?
Is Edammer kaas vegetarisch?
Of is het een onzin logo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan imitatiekaas zijn, gemaakt van plantaardige vetten. Zie het betreffende tv-programma, de "Keuringsdienst van Waarde".

Op pizza's wordt vaak analoog kaas gebruikt. Die wordt samengesteld uit plantaardige olie, zetmeel en wat andere stofjes maar bestaat voor ongeveer de helft uit gangbare kaas, die met stremsel wordt gemaakt. Vegetariërs die geen producten willen eten die gemaakt zijn door dieren te doden moeten dergelijke pizza's naar mijn mening mijden. Edammer kaas is sowieso gangbare kaas, om het in het Nederlands uit te drukken.

Volgens mij zit er wel degelijk dierlijk stremsel in Edammer kaas, dus is de kaas niet vegetarisch. Waarschijnlijk bedoelen ze dat er geen vlees op de pizza zit ...

Edammer kaas is in niet vegetarisch want het is afkomstig van de melk van een dier.

Dat logo slaat op het niet hebben van vlees. Veel vegetariers eten gewoon kaas, hoewel er voor de productie wei, gemaakt van koeiemaag, gebruikt wordt. Deze vegetariers zullen wat lacherig over dit logo doen, en sowieso geen pizza eten, of de pizza zelf maken met weiloze kaas.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100