Kan je van gewokte groente de volgende dag nog iets maken?

Ik heb vandaag teveel groente gewokt, dus ik heb nog wat groente over. Kan ik dit morgen nog eten of wat kan ik hier anders nog van maken? Zou een smoothie kunnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
liveisgreat
10 jaar geleden
géén smoothie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet gewoon nog een keer verwarmen in de pan? Als het te weinig is voor een hele maaltijd nog wat extra groente, wat krieltjes en/of gemarineerde tofu erbij doen, of er een sausje bij maken en wat rijst koken? Of denk ik dan te simpel? Ik gebruik zo vaak een al dan niet gedeeltelijk wokgerecht van de vorige dag. Al moet ik zeggen dat wat ik doe geloof ik officieel geen wokken is, maar roerbakken. Je groente is de volgende dag misschien wat minder knapperig. Maar zeker als je er nog wat vers spul bij gooit, maakt dat niet zoveel uit. Vind ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een groenteomelet,gewoon 2 eieren,kruiden erbij en dus die groente,even bakken,klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! ik had niet veel tijd dus ik heb het eten idd gewoon opgewarmd. Ik dacht dat het niet lekker meer zou zijn, maar dat viel best mee.

Het beste antwoord

probeer een quiche ... rol kruimeldeeg kopen en voorbakken. oven temperatuur verhogen tot 200 graden en voorverwarmen op die temperatuur. Ondertussen dan je gewokte groenten mengen met grote kop room en 2 eieren en 80 gr geraspte kaas en peper en zout. mengsel in de gebakken deeg doen en een half uurtje laten bakken op 150 graden (hangt af van oven tot oven). heerlijk gerecht voor alle groentenresten. als je wil kan je er ook stukjes spek (even voorbakken), zalm, stukjes tofu etc..; bij doen. maar ook zonder dat is het heerlijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://allrecipes.nl/recepten/label-236/quiche-recepten.aspx
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, gewoon opwarmen , of in een bouillon een soepje van maken. Ook kan het nog makkelijk in saus gerechten, zoals kip kerry.
Een smoothie, lijkt me niet zo ‘n goed plan.