Ik heb zowel een potje munt, peterselie als bieslook gekregen Kan ik die overplanten en nog buitenin een bloempot zetten of beter de koele berging in?

Kruiden in potjes gekregen, overplanten en buiten zetten of overplanten en in de koele berging zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

de munt zou ik afknippen en lekkere thee van zetten.
die moet wortelstokken ontwikkelen om te overwinteren.
de bieslook is volledig winterhard, dus die kan probleemloos naar buiten.
de peterselie heb ik binnen staan, in de keuken in de vensterbank, en die doet het daar prima.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

deze plantjes houden het het langste in je tuin vol als je ze in het voorjaar plant, dus ik zou ze nu lekker gebruiken, en in het voorjaar weer nieuwe bij de albert heijn kopen en in een pot in de tuin zetten, ze groeien het best in de zon.