Welke soort en welke merk aan vegetarische Vleesvervanger mak ik wel in direct uit de verpakking in de magnetron doen?

Ik wil graag weten welke vegetarische vleesvervangers die men normaal in de pan gaat braden in de magnetron mag doen?(Ik bedoel direct uit de verpakking)
Ik vind dit nogal moeilijk om steeds er op te letten wat wel in de magnetron mag en wat niet,kan al zo weinig eten omdat ik op mijn werk alleen maar een magnetron ter beschikking heb,en dus niet kan koken en omdat ik vegetarier ben blijft dit nogal moeilijk voor mij omdat steeds uit te zoeken.
Bijvoorbeeld de vega rookworst van ah-merk mag niet in de magnetron de vega rookworst van de merk goodbite dan wel weer, en de vega balletjes van aldi mag wel en de van ahmerk niet en zo verder en zo voort,ik raak er helemaal in de war van en dit is dus moelijk boodschapen doen.

Dus misschien heeft hier iemand suggesties voor mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je van marineren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je een vleesvervanger niet in de magnetron mogen doen? Zolang je er maar geen vork bij stopt, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het dan niet goed gaar ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist bij vleesvervangers is dat een veel kleiner issue dan bij vlees. Sterker nog, de meeste vleesvervangers zijn überhaupt al 'gaar' als je ze koopt.

Het beste antwoord

Ik doe de vegetarische rookworsten, balletjes, ongepaneerde andere dingen van A?H echt wel in de magnetron hoor. Als het afgeraden wordt, zet ik hem wat lager. Maar tot nu gaat het altijd goed. Het hoeft ook maar kort.
Iets anders is, dat de balletjes van Aldi en de worsten van Goodbite (die hebben ook verrukkelijke burgertjes, hot en normaal..beetje opleuken met een romig sausje, hete mosterd(de worst), wat citroenmayo (hete burgers) beslist lekkerder zijn(vind ik) dan wat AH aanbiedt. Je koopt Goodbite bij de C1000 en het is niet alleen lekkerder, maar ook goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt in principe alle vegetarische vleesvervangers in de magnetron opwarmen. Het enige probleem is, dat het niet altijd even lekker zal smaken als in de braadpan.

Je hoeft niet bang te zijn voor explosies in de magnetron of om voedselvergiftiging omdat de burger niet goed gaar is of zo. Het enige is, dat de producten wat slapper uit de magnetron komen dan uit de braadpan en dat doet soms afbreuk aan de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt inderdaad een beetje zoeken! Er is niet zoveel vegetarisch gemaksvoedsel. Zo vind ik Valess wel lekker, maar ik denk dat als je dat in de magnetron doet, het echt niet zo smakelijk wordt, als in de koekenpan, met dat lekkere bruine korstje.

Toch zijn er wel mogelijkheden. Bij AH in het koelvak, liggen er Italiaanse maaltijden en daarvan is er minstens één die vegetarisch is. Een soort pasta met paddestoeltjes of zo. En er zijn ook vegetarische bapao-broodjes, die zo in de magnetron kunnen.

Ook zie je de laatste tijd bij de groenteman meer en meer kant-en-klare maaltijden liggen. Ze zijn tegenwoordig half traiteur. Als laatste, als je in een stad woont, zijn er veel afhaalrestaurants, waar je kant-en-klare maaltijden kunt kopen. Hoef je ook alleen maar even in de magnetron te doen. Zowel de groenteman-traiteur als het afhaalrestaurant heeft meestal ook vegetarische maaltijden, omdat daar gewoon vraag naar is.
Hopelijk helpt dit je iets verder?
Eet smakelijk! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seitan gaat prima in de magnetron! Lekker met een flinke hand veldsla.
Maar ook de meeste niet-gepaneerde burgers, zoals bv de groenteburger van AH, doet het goed uit de magnetron.
Verder 'mag' in feite alle vega-dingen in de magnetron bereid worden (want ze zijn toch al gaar), en of je het lekker vindt is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik ben niet zo dol op knapperig, dus voor mij smaakt zelfs een kaasschnitzel uit de magnetron goed.