Zit er in de kaas die gebruikt wordt in broodjes gezond van de hema stremsel?

Toegevoegd na 4 minuten:
Zo ja, vegetarisch of van die afkomstig?

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry voor de brakke uitleg, ben nu op mobiel. Wat ik bedoelde was: is het stremsel dat er waarschijnlijk dus in zit, van dierlijk of plantaardige oorsprong.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dan denk ik dat ik het broodje gezond maar laat staan die nu voor me ligt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Gewone kaas wordt met stremsel gemaakt. Analoog kaas wordt veel gebruikt als alternatief in producten als pizza's en in het plakje op de hamburger maar die bestaat voor ongeveer de helft uit gewone kaas. De kans is heel groot dat het antwoord op je vraag 'ja' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Bekende discussie :)
Ik vermoed het wel, anders zou wel vermeld worden dat het vegetarische kaas is. Maar ik heb nog nooit op een menukaart zien staan dat er vegetarische kaas wordt geserveerd. Sterker nog, de meesten gapen je schaapachtig aan als je praat over vegetarische kaas en vragen je dan of je vegetariërs niet verwart met veganisten... Ik ben zelf trouwens geen van beide.