Waar vind ik filmpjes die peuters/ kleuters informeren over de bio-industrie?

om hen te motiveren en te helpen
begrijpen waarom we geen vlees en zuivel moeten eten?
In het Nederlands kan ik hier niets over vinden.
Misschien kent iemand ook wel boekjes oid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
peuters en kleuters zijn daarvoor veel te jong! Ze overzien helemaal niet wat dat inhoud, bio-industrie, dierenrechter enzovoort. Laat staan dat ze daarover een mening kunnen vormen. Ik zou zeggen: doe dit bij kinderen vanaf 12 jaar, zij hebben verstandelijk gezien meer mogelijkheden tot het vormen van een eigen mening rondom dat onderwerp. Het begrijpen waarom je wel of geen vlees zou moeten eten is een mening, niet een hard feit wat geleerd zou moeten worden aan peuters en kleuters. Maar das mijn mening...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je gek geworden, dat doe je toch niet. Bij peuters en kleuters... kom op zeg. Wil je ze een trauma bezorgen? Dat ze geen vlees meer durven eten? Of een schuldgevoel aanpraten? Dat ze het te zielig vinden.
Kinderen van die leeftijd horen niet na te denken over de bio-industrie. Evenals alle andere nare dingen in het leven; oorlog, armoede, honger. Dat is niet voor kinderen om over na te denken. Laat ze kind zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al iets wil beïnvloeden, probeer dan de ouders te beïnvloeden, maar laat peuters en kleuters met rust. Die moeten op een aardige manier leren dat het leven om hen heen waardevol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans trouwens dat een kind van 3 nieteens het vlees herkend als het op zijn bordje ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag alleen waar ik filmpjes kan vinden die geschikt zijn voor peuters en meteen word ik door zes mensen voor gek versleten. Ik ben niet van plan om kinderen te indoctrineren, trauma's te bezorgen of te bemoeien met de opvoeding. Ik heb niks met kinderen te maken. Ik zoek dit uit voor mijn werk.
Er worden hier woorden gebruikt als indoctrinatie, terwijl vleeseters juist degenen zijn die hun kinderen bewust & onbewust indoctrineren! Indoctrinatie is namelijk een eenzijdig beeld opleggen bij iemand en diegene afschermen voor de waarheid, het totaalplaatje. Met het gevolg dat kinderen zichzelf, de dieren en het milieu schaden met vlees en zuivel.
De meeste kinderen protesteren van nature al tegen vlees zodra ze de link zien russen die schattige beestjes op de kinderboerderij en het stukje kadaver op hun bord. Maar dat wordt niet getolereerd door mamma en pappa. Eet je vlees op! Want anders...! En ze vertellen hen niks over de slechte kanten van vlees.
Dat is voor mij hetzelfde als je kind dwingen om sigaretten te roken en er niet bij te vertellen hoe slecht het is. Roken is net zo slecht (en kankerverwekkend) als vlees eten alleen iets minder schadelijk, omdat je daar alleen jezelf mee schaad en de mensen die in de rook zitten, maar niet de dieren, het milieu en de mensen in de derde wereld. Wat veganisten doen is juist het tegenovergestelde van indoctrineren, die verbergen/verzwijgen niks voor hun kinderen en hoeven niet tegen ze te liegen als hun kinderen iets vragen over iets wat er op hun bord ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jou is het hetzelfde, voor mij niet. We draaien het even om, jou kind (als je die had, fictief gezien dus) eet geen vlees omdat jij dat bepaalt, stel dat ik jou kind allerlei filmpjes laat zien waarin geschetst wordt dat vlees juist goed is en dat je anders (bijna) doodgaat, dan zeg jij toch ook waar bemoei je je mee, want dat is jou overtuiging niet. Wat jij niet verbergen noemt noem ik indoctrineren, juist omdat het vanaf 3 jarigen betreft. Je zult je tot de volwassen mensen moet gaan richten, als je die hebt overtuigd volgen de 3 jarigen vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals, ik heb hier niet de vraag gesteld : "Waar vind ik shockerende filmpjes die driejarigen trauma's bezorgen waarmee ik vleesetende peuters kan indoctrineren?" Ik ben hier juist naar op zoek zodat ik veganistische moeders kan helpen om geschikt materiaal te vinden voor hun kinderen. Ik snap niet hoe jullie op het idee komen dat ik filmpjes wil laten zien aan (vleesetende) kinderen van vleesetende ouders, dat is echt een onterechte aanname van jullie. Ik ben niet iemand die met een bivakmuts en een draagbare DVD-speler een peuterschool gaat binnendringen om me te "bemoeien" met de kinderen van anderen. Geloof me, ik heb wel wat beters en efficienters te doen. Ik snap ook wel dat driejarigen hun ouders niet kunnen overtuigen, en dat ze er niets van zullen snappen. Jammer dat jullie conclusies trekken die nergens op gebaseerd zijn. En Dubra, als je tegen de bio-industrie bent is juist het enige wat je kan doen, producten uit die industrie boycotten. Er zijn GEEN alternatieven, en nee biologisch vlees en zuivel is bijna net zo erg. Alle essentiële stoffen zitten in plantaardige bronnen, en ja die stoffen komen ook voor in vlees, omdat het betreffende die die stoffen uit plantaardige bronnen heeft binnengekregen.
Denk maar eens aan vis. Vissen halen de omega's uit algen.. Daarom is het dom dat mensen de omega's uit vis willen halen, in combinatie met het gif en dierenleed wat er aan kleeft. Ze kunnen het veel beter zelf rechtstreeks uit de algen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het toch dat we dan toch omnivoren zijn en geen herbivoren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen vroeger uit nood vlees moesten eten als de plantaardige bronnen schaars waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder omdat sommige essentiele voedingsstoffen die we nodig hebben in veel grotere mate aanwezig is in dierlijke producten dan in plantaardige producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is simpelweg niet waar, wat dat betreft ben ik ook een ervaringsdeskundige. Ik ben 18 jaar lang ziek geweest door het eten van vlees en sinds ik veganist ben ben ik nooit meer ziek en heb ik veel meer energie.
Een plantaardig eetpatroon is het meest gezonde eetpatroon wat er bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet je die arme kleine kindjes opzadelen met de slechtste dingen van de wereld =(

Het beste antwoord

"That's why we don't eat animals" is een goed boek voor jonge kinderen, om te begrijpen wat de gevolgen zijn van vlees en zuivel. Het wordt op een heel zachte, lieve manier gebracht, bijvoorbeeld dat de babykoe en mamakoe graag bij elkaar willen zijn, en niet apart van elkaar omdat anderen de melk van de mamakoe willen drinken. Dat is iets dat kinderen goed kunnen begrijpen, zonder dat het hen angst aanjaagt. Geen gruwelijkheden en nare details over de bio-industrie, dat is helemaal niet geschikt voor jonge kinderen.
Het is prachtig geïllustreerd, echt heel erg mooi vorm gegeven. Het artwork alleen al, is genoeg reden om het boek te willen hebben.
Ik denk dat ie alleen in het Engels verkrijgbaar is.

"Jij bent om op te eten!" is een Nederlandstalig boek, dat voor zover ik begrijp ook hierover gaat, maar dat heb ik zelf nooit gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je vraag komt niet overeen met de argumentatie. Je kunt kleuters prima informeren over de bio industrie, maar vervolgens stel je in je argumentatie dat we peuters en kleuters moeten motiveren om geen vlees en zuivel te eten.
Ik ben vegetarier, maar mijn gezin niet. Zij eten biologisch vlees.
Er is niets mis met vlees eten net zoals er ook niets mis is met geen vlees eten.
Maar met het dieren welzijn is vaak wel wat mis, daarover zouden ze best geinformeerd kunnen worden.
En dan hoef je nog niet het ergste dierenleed te laten zien, daar voor vind ik kleuters ook te jong.
Ik zou zelf eens zoeken op de site voor kids for animals, daar hebben ze ook veel info en acties, ook voor jongere kinderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel, er is niets mis met biologisch vlees eten, dit even rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met iedereen eens dat je kleuters niet moet confronteren met nare beelden. Begrijp niet dat dat nog niet duidelijk is.
Er is een hoop mis met (biologisch) vlees eten. Het is slecht voor de gezondheid, de dieren, het milieu, de oceanen en de mensen in de derde wereld.
"Biologisch vlees" is trouwens erg misleidend, die beesten hebben het alleen "iets"minder slecht, maar als je een schaal zou hebben voor dierenwelzijn van 1 tot 100 zou de bio-industrie op 1 staan en de biologische veehouderij op 3. Het verschil stelt niet veel voor en de dieren uit de biologische veehouderij worden ook sneller ziek.
Echt biologisch vlees bestaat niet omdat er simpelweg geen gezonde veedieren meer bestaa, naar jarenlang doorfokken. Lees het boek dieren eten maar eens van Jonathan Safran Foer.
Bedank voor je tip betreft Kids for Animals, daar had ik nog niet aan gedacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal het vlees voor mijn gezin bij een biologische boerderij, ik zie de runderen uit mijn raam grazen. Ze staan lekker in het weiland en hebben alle ruimte. Mijn gezin wil niet vegetarisch eten, dat hoeft ook niet, maar ze krijgen een goed alternatief voorgeschoteld.
Ik kan niet anders dan ook niet te wantrouwig zijn, ik zie de runderen lopen.
Ik koop geen jong vlees voor ze. Lam, kalf en ander jong vlees koop ik niet, maar verder beslist iedereen hier of het vegetarisch is of niet. Zij eten sowieso 1 dag geen vlees of vis. En zo zijn we allemaal tevreden. Ik mis het niet en ik ben beregezond verder, volgens mij.
Hoop dat je wat aan kidsforanimals hebt.