Waar vind ik filmpjes die peuters/ kleuters informeren over de bio-industrie?

om hen te motiveren en te helpen
begrijpen waarom we geen vlees en zuivel moeten eten?
In het Nederlands kan ik hier niets over vinden.
Misschien kent iemand ook wel boekjes oid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"That's why we don't eat animals" is een goed boek voor jonge kinderen, om te begrijpen wat de gevolgen zijn van vlees en zuivel. Het wordt op een heel zachte, lieve manier gebracht, bijvoorbeeld dat de babykoe en mamakoe graag bij elkaar willen zijn, en niet apart van elkaar omdat anderen de melk van de mamakoe willen drinken. Dat is iets dat kinderen goed kunnen begrijpen, zonder dat het hen angst aanjaagt. Geen gruwelijkheden en nare details over de bio-industrie, dat is helemaal niet geschikt voor jonge kinderen. Het is prachtig geïllustreerd, echt heel erg mooi vorm gegeven. Het artwork alleen al, is genoeg reden om het boek te willen hebben. Ik denk dat ie alleen in het Engels verkrijgbaar is. "Jij bent om op te eten!" is een Nederlandstalig boek, dat voor zover ik begrijp ook hierover gaat, maar dat heb ik zelf nooit gelezen.

je vraag komt niet overeen met de argumentatie. Je kunt kleuters prima informeren over de bio industrie, maar vervolgens stel je in je argumentatie dat we peuters en kleuters moeten motiveren om geen vlees en zuivel te eten. Ik ben vegetarier, maar mijn gezin niet. Zij eten biologisch vlees. Er is niets mis met vlees eten net zoals er ook niets mis is met geen vlees eten. Maar met het dieren welzijn is vaak wel wat mis, daarover zouden ze best geinformeerd kunnen worden. En dan hoef je nog niet het ergste dierenleed te laten zien, daar voor vind ik kleuters ook te jong. Ik zou zelf eens zoeken op de site voor kids for animals, daar hebben ze ook veel info en acties, ook voor jongere kinderen. Toegevoegd na 1 minuut: Ik bedoel, er is niets mis met biologisch vlees eten, dit even rechtzetten.

Bronnen:
www.kidsforanimals.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100