Wat kan je eten als een dag vegetarisch bent en ook geen zout eet of gefrituurde dingen?

Mijn vriendin eet uit religieuze overweging één dag in de week geen vlees, vis, zout en gefrituurd.

Nu eet ze voornamelijk aardappelen en fruit en zoutloze pinda's, maar er moet toch meer te eten zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Groenten,
daar kan je zoveel mee en er zijn heel veel soorten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, met groente kan je zo ontzettend veel heerlijke dingen maken!
@maan: Groenten hoef je helemaal niet te bakken, je kan het ook koken, stomen en sommige soorten zelfs rauw eten. Bij de meeste groente is gewoon koken hartstikke lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groenten moet je niet bakken, maar lekker puur en rauw eten!
Bijvoorbeeld bloemkool, dat smaakt rauw bijna naar cashewnootjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ga je weer vlees eten..
Gegrilde groenten zijn ook heel lekker, maar net weer iets anders als gekookt. Denk maar aan paprika's, courgette of aubergine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de regels door lees ik dat je graag wat alternatieve recepten hebt.:
Hieronder één waarvan ik nu denk dat ie aan de voorwaarden van je vriendin voldoet.

Iets wat in principe geen zout hoeft te bevatten:
Maak een tomaten saus van verse tomaat en kook deze in tot dikke puree onder goed roeren tegen aanbranden.(kopen van puree kan niet, zit nl. zout in)
Kook een pan met rijst (liefst met vliezen)
Kook wat eieren hard. Maak van de eieren een eierdalase (Eieren fijn snijden en in een melk/roomsaus roeren.
De puree door de rijst roeren zodat ie mooi rood kleurt.
Serveer met de eiersaus en als groente ernaast is een lekkere rauwkostsalade (met olie en citroen aangemaakt bv) geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, had ik niet uit je vraag gehaald...Maar rijst met zelfgemaakte tomatensaus blijft hoe dan ook lekker...toevoeging:
Doe in die tomatensaus dan een beetje basilicum ,tijm, oregano en/of majoraan naar wat je lekker vind. Vooral bij zoutloos eten helpen dit soort kruiden enorm om het smakelijk te maken.
Die kruiden kunnen zowel vers als gedroogd. De salade zal dan inderdaad wat zuurder worden als je er citroen sap door doet. Natuurlijk ook lekker: Fruitsalade. Verse stukjes fruit door elkaar.
Allerlei soorten gekookte, gestoomde, geroosterde of rauwe groente.
Gekookte granen of pseudo-granen (rijst, macaroni, tarwe, quinoa, boekweit, spelt, gierst).
Gekookte peulvruchten (linzen, bonen, kikkererwten).
Ongezouten noten en zaden (amandel, hazelnoot, walnoot, pecannoot, paranoot, zonnebloempitten, sesamzaad, pompoenpitten, pijnboompitten), kan rauw of mee opgewarmd in de pan of geroosterd in de oven.
Tofu, en misschien zijn er nog andere ei-loze vleesvervangers die zoutloos zijn (misschien falafel of tempeh?). Tofu kan rauw, of zonder olie bakken in een anti-aanbakpan, of mee warmen met de groente (met olie bakken is wel het lekkerst, maar zonder kan ook best).
Met kruiden en specerijen kan je met bovenstaande ingredienten honderden heerlijke recepten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet elke dag vegetarisch, zoutloos en ongefrituurd, dus ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal zoals jij m bedoeld, maar ze kan gewoon alles eten wat ze lekker vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk groente en fruit eten ik ben zelf vegetariër dus ik kan deze vraag goed beantwoorden vegetarische dingen eten (die bij de albert heijn het lekkerst zijn :) ik eet zelf ook noten kaas boter en melk en yoghurt