Goedkoop met je medestudenten uit eten? In Groningen heb je keus genoeg. Vooral rondom de Poelestraat en de Peperstraat bevinden zich veel eetcafeetjes. Bijvoorbeeld Het Pakhuis. Hier kun je vanaf 18.00 terecht om een hapje te eten. Vervolgens kun je boven of beneden doorzakken. In De Zotte Lotte, Poelestraat 7, kun je eten van een goedkope kaart. Het publiek is veelzijdig en het is er vaak druk. Daarom is het op sommige dagen noodzakelijk te reserveren. Een paar deuren verderop, in 't Golden Fust, is het ook mogelijk om te eten. Een andere mogelijkheid zijn pannenkoeken. 't Pannenkoekschip aan het Schuitendiep heeft keus genoeg. Pizzeria's zijn ook niet moeilijk te vinden in Groningen. Contini, Costa Rei, Costa Smeralda en La Trattoria bevinden zich allemaal in het centrum en zijn goed betaalbaar. Voor mensen die na het stappen nog trek hebben is er Chez Dré, een nachtrestaurant aan de Grote Markt. Voor een kleine snack kun je naar de Febo, eveneens aan de Grote Markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De italiaan in de steeg tegenover de Hema in het centrum!

Toegevoegd na 2 minuten:
Die pizzeria heet "Italia"
en de steeg is de Kleine Pelsterstraat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Wagamama, heel leuk en lekker Aziatisch eten. Veel lekkere vegetarische dingen ook.
Én: als je je op hun website gratis inschrijft als member, krijg je elke maand ofzo een digitale kortingsbon die je kan uitprinten, soms zijn ze alleen voor een gratis drankje, soms ook voor 2 maaltijden voor de prijs van 1.
Bij 1 van de filialen krijgen studenten sowieso korting, maar ik weet niet uit mijn hoofd of dat eentje in Groningen was of in een andere stad.