Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg je in een restaurant , bij afrekenen , een pepermuntje?

4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd maar als klein kindje vond ik het wel altijd leuk :))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor een frisse adem en een betere spijsvertering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, pepermunt bevordert de spijsvertering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van je daar dan ook van af?? Behalve dan door de diarree die je krijgt als je er te veel van eet !? Hihi in ieder geval alvast een plus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je valt er niet van af. In pepermunt zit namelijk weer veel suiker, dus het is geen afslankmiddel. Maar dat wist je al. Afvallen doe je door minder binnen te krijgen dan je verbruikt. Combi van bewegen en op je eten letten dus!
adriana
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord , ik zou de spijsvertering , als eerste genoemd hebben.

Andere antwoorden (4)

Voor een frisse adem, en het is gewoonte geworden om te doen bij veel restaurants.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is voor de frisheid en de minder lekkere geurtjes ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een frisse adem, en bedankje dat je bij hun bent geweest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat je in het restaurant hebt gegeten ruik je naar het voedsel en de kruiden die je hebt gehad. Als je thuis was, dan kon je even je tanden gaan poetsen, voordat je de straat opgaat. In dat restaurant kan je natuurlijk niet je tanden poetsen (het kan wel, maar dat is niet de gewoonte). Je krijgt daarom een pepermuntje, zodat je adem net zo fris ruikt als wanneer je je tanden gepoetst zou hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding