Eten voor het sporten?

Ik ben om 16:00 vrij van men werk en moet om 18:30 trainen (voetbal) wat is goed om te eten wat te zwaar op de maag valt ik eet wel is een pizza met shoarma maar ik kan denk ik beter een ei bakken of bami of macaroni eten ofniet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja zeker eten maar vergeet ook drinken niet. Schat de tijd wanneer je start in en de duur in en intensiteit Eet min 2 uur van te Vooren geef je maag wat rust. Dan kun je knallen op het juiste moment.

Als je maar minimaal 1,5 voor t eten je maaltijd in neemt.. Als je t daarna doet dan kan je er last van hebben, met een zware maaltijd dan.. Is tenminste mijn ervaring

Mijn favoriete maaltijd voor het sporten is een koreaanse instant noedelsoep. Een pakje met gedroogde mie en zeer pittige bouillon poeder met stukjes gedroogde vis of paddestoel (afhankelijk van de smaak) waaraan je 500 ml kokend water moet toevoegen. Na ongeveer 3min wachten kun je ze eten. Heerlijk, zeer vullend en toch vetarm. Het is ideaal voor het sporten in de vroege avond, vanwege de samenstelling, veel koolhydraten en weinig vet, omdat het zo lekker eet je ook makkelijk om 16uur, en vanwege het gemak, je het makkelijk ook op kantoor bereiden en opeten. Waarschijnlijk heb je na het sporten nog wel zin in een lichte maaltijd. Je kunt die soepen vinden bij de goed gesorteerde chinese toko a €1,-.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100