Eten voor het sporten?

Ik ben om 16:00 vrij van men werk en moet om 18:30 trainen (voetbal) wat is goed om te eten wat te zwaar op de maag valt ik eet wel is een pizza met shoarma maar ik kan denk ik beter een ei bakken of bami of macaroni eten ofniet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een pastamaaltijd werkt prima. Goed te verteren en goed voor de energie. Ligt een stuk beter op de maag dan een pizza shoarma.

Het is beter vóór het trainen niet te zwaar te eten. Je lichaam vergt alle energie dan namelijk voor het verteren van je eten en is daar druk mee bezig. Als je dan gaat sporten, ga je diezelfde energie gebruiken voor iets anders, en heb je kans, dat je eten dus terug omhoog komt. Je kunt het beste bijvoorbeeld wat bruine boterhammen en een bakje kwark naar binnen werken, dan, afhankelijk van de snelheid van je metabolisme, een half uur tot 3 kwartier zéker, wachten, vóórdat je gaat trainen. Op internet vind je allerlei tips en recepten voor dit soort gezonde tussenmaaltijden. Als je terugkomt van het trainen, even 20 min tot half uurtje wachten, zodat je lichaam nog wat vet kan verbranden, (mocht je dit willen), alvorens een normaal geportioneerde maaltijd te eten. Voor herstel en opbouw kan je koolhydraten en/of eiwitten nemen. Als je bezig bent met afvallen, verminder de koolhydraten en eet vetarm. Voldoende blijven drinken. Het ei bakken, de bami of macaroni, zijn dus slecht om vóór het voetballen te eten. Beter daarna, maar het moet vetarm zijn, anders doe je je hele training teniet.

Ja zeker eten maar vergeet ook drinken niet. Schat de tijd wanneer je start in en de duur in en intensiteit Eet min 2 uur van te Vooren geef je maag wat rust. Dan kun je knallen op het juiste moment.

Als je maar minimaal 1,5 voor t eten je maaltijd in neemt.. Als je t daarna doet dan kan je er last van hebben, met een zware maaltijd dan.. Is tenminste mijn ervaring

Mijn favoriete maaltijd voor het sporten is een koreaanse instant noedelsoep. Een pakje met gedroogde mie en zeer pittige bouillon poeder met stukjes gedroogde vis of paddestoel (afhankelijk van de smaak) waaraan je 500 ml kokend water moet toevoegen. Na ongeveer 3min wachten kun je ze eten. Heerlijk, zeer vullend en toch vetarm. Het is ideaal voor het sporten in de vroege avond, vanwege de samenstelling, veel koolhydraten en weinig vet, omdat het zo lekker eet je ook makkelijk om 16uur, en vanwege het gemak, je het makkelijk ook op kantoor bereiden en opeten. Waarschijnlijk heb je na het sporten nog wel zin in een lichte maaltijd. Je kunt die soepen vinden bij de goed gesorteerde chinese toko a €1,-.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100