Spaghetti en Lasagne.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tagiatella met zalm (Heerlijk en simpel!)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ovenschotels van Knor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog wel, maar de graanprijs gaat dit jaar waarschijnlijk explosief stijgen, waardoor ook de prijs van pasta omhoog zal gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tagliatelle met zalm van de Aldi is lekker en goedkoop :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet meer zonder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hele graanprijsverhaal is dubieus: de misoogsten zijn op plekken waar wij ons graan niet vandaan halen, en toch zijn er nu al bakkers die de broodprijs verhogen want ja het graan is duurder. Oplichterij dus.
Op termijn zal het vast wel duurder worden maar dan vooral door speculanten :/
pizza, als je een oven hebt
rattatouille
Allerlei eenvoudige paste + saus + groente
Nasi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diepvriespizza, kant - en - klaar maaltijden in de supermarkt... Er staan lekkere en voordelige bij hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn heel slecht voor je gezondheid. Veel vet en heel veel zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag was of het lekker en goedkoop was. En aan die eisen kan een pizza prima voldoen. Dus de minnetjes snap ik niet echt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx Suniram!!
Zo'n zak Aviko Aardappelschotel uit de diepvries. Je kunt kiezen uit vele verschillende schotels uit verschillende landen en het is inclusief groente en vlees.
Een zak kost ongeveer 1,30 euro en het is genoeg voor 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aardappel anders,
kant en klare aardappel schijfjes in een ovenschaal,
pot aardappel anders saus erover.
halfuurtje in de oven en klaar :)
13 jaar geleden
chili con carne. kun je zelf razendsnel maken. is ook nog eens gezonder dan de gemiddelde magnetron maaltijd.
13 jaar geleden
Een soepje met een lekker broodje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer pasta en rijst enzo voor meerdere dagen klaar te maken. Verder je groente en vlees op de markt gaan halen. Goedkope recepten verder: pasta's (en gebruik in plaats van mixzakje blikjes gepelde tomaten, goedkoper en lekkerder). Goedkoop vlees: gehakt, speklappen, hele kippen kun je 2 dagen van eten (vleeskruiden met olie en in de oven op 180 graden 45 min), hamburgers, worsten etc. Stamppotten zijn ook ideale gerechten, hutspot en stampot met rauwe andijvie bijvoorbeeld
noodles er zijn zoveel goedkope producten te krijgen
ga een kijken bij een aldi winkel of een lidl je vind er goede producten voor lage prijzen
en hou je nog geld over om niet te vergeten dagelijks je melk producten te nuttigen
succes

Toegevoegd na 57 seconden:
en ik vergat nog de soepen uit blik , lekker met brood met kaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewone aardappeltjes (zakje van 2,5 kost 2 euro doe je een week in je uppie mee) als je extra aardappeltjes kookt, kun je ze de volgende dag opbakken
gewone verse groenten van het seizoen...sperzieboontjes zijn nu b.v 50cent een pond, andijvie is nu ook goedkoop diepvriesspinazie (zonder poespas) kost 40 cent een pak
en als je van vlees houd...een kilo h.oh gehakt kost ook maat een paar euro.. je braad een pannetje vol en je hebt genoeg voor een week
je moet er wel wat voor doen, maar dan ben je wel voordeliger uit...of je ervan houd is een tweede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Macaroni, 1 pans gerechten, vlees roerbakken, en daarbij groente roerbakken, kruiden erbij lekker met mie.
of maaltijd soep. Je hebt van die zakken soep die zijn erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de nadruk op goedkoop: €0,63
Bij de C1000 kost een eigen merk loempia 39 €cent
Eigen merk saté kost 24 €cent
Om het gezond te houden, wordt er niet gefrituurd.
Begin met de (diepvries) saté te ontdooien in de magnetron 2 maal 1 minuut (ff omdraaien natuurlijk)

Vervolgens doe je de (diepvries) loempia met de naad op de onderkant van een bord gedurende 2 minuten in de magnetron. Draai de loempia om en nog 1 minuut verder in de magnetron.

Snij de loempia op de naad open en vul deze verder met de opgewarmde van stokjes ontdane saté. Nu nog 1 minuut in de magnetron en je hebt voor 63€cent een redelijke maaltijd. Heb je grote trek dan neem je er twee. Voor de prijs kun jij je hier geen bult aan vallen.

Je kunt natuurlijk duurdere producten gebruiken en alle waar (smaak) is naar zij geld. Ook kun je de loempia frituren om hem daarna te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de buurt van Duitsland woont, zou je eens de grens over kunnen wippen. De K+K daar bijvoorbeeld heeft heel veel lekkere en goedkope maaltijden in blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, Duitsland is een stuk goedkoper met vele dingen.
spinazie met vissticks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het goedkoopste is om je maaltijden zelf te maken, dus geen prefabvoedsel uit de supermarkt maar gewoon verse groenten, rijst/pasta/aardappelen, stukje vlees of vis erbij.

Het internet wemelt van de receptensites:
http://www.mijnstudentenleven.nl/maaltijden/mijn-studentenkeuken.html
http://www.studentenkeuken.nl/homepage.php
http://www.hulpindekeuken.nl/recept.php?type=extra&extra=Studenten&var=student
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-> ravioli (Appie, grote pot 3 euro) Dan kan je er wat sla bij doen.
->Tosti's met kaas tomaat en sambal.
-> 1 euro pizza, weer bij de appie. Die is dus alleen met kaas en tomaat. Je kunt hem zelf opleuken door uitjes en olijven en tonijn of zo er op te doen.
-> Heinz pastasous met pasta. (Bij elkaar 4 euro ofzo) voor 2 personen.
-> Lekker avondje turkse pizza eten. (1,50)
-> Shoarma (knoflooksous kun je zelf maken met: creme fresh, mayonaise, magere yoghurt, knoflook en peterselie.

Doe ook eens boodschappen bij de Aldie, daar is het echt mega goedkoop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raad: eet niets waarvan je de afkomst niet kunt herkennen. Dus geen C1000 loempia's of zo.

Ga naar de Little en koop daar pakjes van 4 varkenshaasjes, kogelbiefstukjes of zo iets en een grote bloemkool, of een andere gronte van het seizoen. Desnoods wat aardappelen/rijst/couscous/macronie.
Dan ben je voor 4 dagen gezond onderdak.
Koop ook een paar goede opbergdozen voor de koelkast.

Als je wat fleurigs wilt eten maak dan een omsalata caprese: tometenplakjes met corgonzola erop met olijfolie. (zoek recept op internet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Little?
Hier kan je te kust en te keur.

Smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spaghetti of macaroni met bolognese
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine zak aardappelen halen (koel en donker bewaren maar NIET in de koelkast!), dag 1: aardappelstamppot met andijvie, waarbij je eerst een dubbele hoeveelheid aardappels kookt en maar de helft stampt. Kaas of spekjes erbij, of gehakt of worst of vegaburger.
Volgende dag: de aardappels die je apart gehouden hebt, opbakken en combineren met iets dat je lekker vindt, of domweg als patat eten met een sausje.
Enzovoorts.

Verse (seizoens)groentes zijn altijd goedkoper dan kant-en-klaardingen, zeker op de markt.

Pasta kun je met alles combineren, een klassieker in m'n oude studentenhuis wegens makkelijk was: pasta met gehakt, een zak voorgesneden groente (ja, dan wel, soepgroente of nasimix) en blikje tomatenpuree.
Iets duurder: pasta met tonijn en olijven en los erbij een salade.

Crisiseten hier bij echt acuut geldgebrek (maar toch ook lekker): pasta met ketchup en raspkaas. Want alledrie de ingrediënten heb ik altijd wel in huis ;-)

Vooral veel uitproberen en combineren, en trap niet te snel in "voordeelverpakkingen" als je niet de discipline of de mogelijkheid hebt het teveel in te vriezen of een paar dagen achtereen hetzelfde te eten. Dan ben je uiteindelijk duurder uit en het is zonde om eten weg te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebakken aardappelen met maaltijd salade
echt heerlijk misschien nog een hamburger erbij :D
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een maaltijd salade is een hoofd maaltijd, dus er hoeft geen aardappels en vlees meer bij, hooguit een stokbroodje.
In de Allerhande van Albert Heijn staan deze maand veel goedkope, leuke en makkelijke maaltijden.
Italiaans - dus pasta - zijn maaltijd die erg goedkoop zijn omdat je er zo weinig voor nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
§Een eierschoteltje (eitjes zijn niet duur) : Russisch Ei of Gepocheerde Eieren met Hollandse saus.
§ Een Vlaamse Martino
§ St-Germainesoep met spek plus brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lasagne van Aldi is heel erg lekker die moet wel in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opwarmhamburgers, al verschilt lekker nogal per merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop dat verse, die zijn 10x lekkerder en heel snel klaar
Als er meer mensen mee eten, kan je het vaak goedkoper maken. Trommel dus al je huisgenoten op, die net zo krap bij kas zitten en maak macaroni met gehakt, rode saus en ijsbergsla.
Als je met zijn vieren eet:
1 pak macaroni - 0,70
300 gram gehakt- 3,00 (half om half is goedkoper)
Rode saus - 2,50
Geraspte kaas - 1,50
= 7,70
1,93 per persoon!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker en laatst nog gegeten: een maaltijdsalade (sla, tomaat, feta, olijven, croutons of wat je dan ook lekker vindt erin) en daarbij een schaal met tortilla chips die je in de oven doet met wat cheddar erover. Als je het lekker vindt kan je er ook nog guacamole en salsasaus bij doen. Het is niet erg duur omdat je bijv. bij de Lidl erg goedkoop tortilla chips, cheddar en groenten kunt kopen en je bent er vrij snel mee klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Afhaalchinees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kant en klaar maaltijden bij de albert heijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De salades van Albert Heijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bak shoarma in de reclame, knoflooksaus, sla en gebakken aardappels of een pittabroodje.
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MacSpin (macaroni spinazie): uitje bakken, potje spinazie-achter-glas er bij, eetlepel goedkope kruidenkaas er bij. Dit als saus over de macaroni. En als het iets meer mag kosten: uitgebakken spekkies of cashewnoten er bij en een salade van komkommer en tomaat. Klaar in 15 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patat
Pannenkoeken
Pasta met spinazie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Macaroni van Sandra

Kook de macaroni. Doe deze in de ovenschaal. vermeng het met gekookte ham en bacon blokjes. Doe er twee rouwe eieren doorheen. strooi er nog wat peper over. Vermeng het geheel. Zet het voor 30 min. in de over op 200 gr.
Als het klaar is eet je het met sla saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pak spaghetti + saus ?! vult erg goed en smaakt ook goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
patat met vissticks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Skippen* is en blijft het aller goedkoopst, milieu- en mens vriendelijks wat er bestaat. Mede mogelijk gemaakt door de Verwende Veeleisende Consument.
Jaarlijks zo'n 735 miljard kilo voedsel word zonder pardon in de container gegooid.

* De in goede staat verkeren de producten "overnemen" van supermarkten nadat ze veel te vroeg uit de schappen zijn gehaald...

Aight.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stampot peen-en-ui
Friet en kabeljouw uit de oven (en uit 't vriesvak)
Eigengemaakte friet
Zelfgemaakte pastasaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste en onbetaalbare avondmaaltijden zijn de maaltijden gemaakt door je vrouw.

Toegevoegd na 30 seconden:
OF man kan ook natuurlijk