Ik wil graag een keer insecten eten in een restaurant. Weet iemand een restaurant waar dat kan?

Ik zoek me een ongeluk op het internet en ik krijg maar 1 restaurant te voorschijn ... en dat bestaat niet meer!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In Mexico is het eten van sprinkhanen een echte delicatesse, chapulines genoemd. Het Mexicaanse restaurant Zorre in de A-straat 14 wil Groningen laten kennismaken met deze en andere authentiek Mexicaanse lekkernijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Eten-Uitgaan/Eten/113239/Insecten-op-het-menu.htm?forum=113169&post=true

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Onlangs in het Archeon geweest. Bij een van de hutten werden meelwormen ter proeven aangeboden. Waren knapperig!

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat het op dagelijkse basis eten van insecten snel dichterbij zal komen. Dit zegt professor Arnold van Huis van de universiteit van Wageningen. Zo is er voor het kweken van insecten 5 keer minder dierenvoeding nodig dan voor het kweken van gewoon vlees en stoten insecten ook geen broeikasgassen uit, zoals bijvoorbeeld koeien wel doen. Mits er goede voorlichting komt en insecten meer in schwung komen is er volgens professor van Huis dus geen enkele reden om insecten niet in ons dagelijkse menu op te nemen. Desnoods ongemerkt door ze als toevoeging te gaan benutten

http://www.dagversmenu.nl/2010/06/04/malse-sprinkhanen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit ons evenementenbureau hebben we voor Naturalis in Leiden een opening moeten verrichten voor de tentoonstelling Kriebelbeestjes. We hadden bedacht dat bij de opening hiervan ook kriebelbeestjes op het menu moesten staan. Daartoe hebben we de Indonesische kok Lonny gevraagd en die was direct razend enthousiast. Hij was er mee bekend vanuit zijn Indonesische (Bali) afkomst en vondt het een superleuk idee om dit te mogen presenteren. Wat ik wil zeggen is dat je misschien bij hem eens te rade moet gaan of er inmiddels Indonesische restaurants zijn die meelwormen of sprinkhanen op het menu hebben staan want dat zijn volgens mij toch wel de meest gangbare insekten. Overigens smaakte de meelwormen nasi heerlijk en vonden de sprinkhanen als delicatesse gretig aftrek bij alle genodigden, echt een aanrader. Eerst de pootjes en vleugeltjes verwijderen voordat ze de frituur ingaan, daarna wat kruiden erover en klaar. De bitterbal voorbij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef toch maar veruit de voorkeur aan de bitterbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stond ook niet te popelen maar iedereen vondt het een uitdaging en Lonny zelf stond de sprinkhanen te frituren en de meelwormennasi te wokken. Iedereen trekt eerst een raar gezicht maar na een enkele hap was vrijwel iedereen het erover eens, zeer smakelijk!