Hoe lang kun je sushi max. uit de koelkast bewaren?

Ik wil het vandaag ergens mee naar toe nemen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vis.aspx

Op deze pagina staat dat je rauwe vis wat sushi is . Dezelfde dag opgegeten moet worden en niet buiten de koelkast mag liggen. Bij vervoeren wikkelen in huishoudfolie en ijsblokjes erop leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een koelelement lijkt mij een betere optie dan ijsblokjes omdat deze niet smelten.en je kan zelf bepalen hoe koel je het wil hebben (koelelement uit koelkast of uit diepvries)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sushi is geen rauwe vis, Sushi (寿司) is een veel gegeten gerecht uit Japan. Maar wat is sushi nou precies? Het bestaat uit een hapje rijst van een paar centimeter in verschillende vormen, met daarop of daartussen de overige ingrediënten. Deze kunnen zijn: rauwe vis, rauwe garnalen, rauwe inktvis, maar ook gaar gemaakte vis, gebakken ei, of groenten. Als vis wordt alleen zeevis gebruikt, omdat zoetwatervis soms parasieten bevat en daarom niet rauw gegeten kan worden. De rijst is erg kleverig, zodat deze een geheel blijft. De rijst smaakt licht zuur door rijstazijn, maar er wordt ook wat zoete rijstwijn, mirin, en wat zout aan de rijst toegevoegd. De rijst kan geheel koud zijn, maar is soms ook lauw. Bij de meeste soorten sushi wordt zeewier gebruikt, nori genaamd, dat in dunne velletjes wordt verwerkt. Het werd oorspronkelijk gewonnen door zeewier af te schrapen van de kades in de haven, en het vervolgens in de zon te laten drogen. Tegenwoordig wordt de plant gekweekt en in dunne plakken gedroogd, vaak op maat gesneden.
Sushi is het lekkerst op kamertemperatuur, je kunt hem het best een uur voor consumptie uit de koelkast halen. De sushi blijft ongeveer 4 uur goed buiten de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar in je bron vermelding staat dat het 4 uur naast de koelkast mag liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat er niet in, maar ik heb toevallig wel een workshop sushi bereiden gevolgd en daarin werd verteld, dat dat veilig is voor alle soorten sushi, dus zowel de rauwe vis, als de vegetarische variatie, daar heb ik dat weetje dus vandaan. Nog een goede site gevonden:
www.sushismullen.nl/informatie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie antwoord crea, idd sushi moet je op kamertemp eten en niet koelkast temp. Kan best even buiten de koelkast. Enuh anders gewoon even wat meer wasabi in de soja om de bacterien te doden. Enjoy!