hoe oud is cola voordat je het drinkt?

Als je een nieuwe vestiging cola koopt waneer is de cola dan gemaakt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is heel moeilijk te zeggen. Het is namelijk afhankelijk van heel veel verschillende factoren. Als eerste de doorloopsnelheid bij de fabrikant. Als het daar gemaakt wordt kan het een dag duren voordat het verzonden wordt maar ook een week of misschien wel langer. Dit veranderd continue. Daarna komt het terecht bij een (of soms meerdere) groothandels of distributiecentra. Daar blijft het ook een dag tot meerdere weken liggen. Vervolgens gaat het uiteindelijk naar een detailhandelaar. Daar kan de doorlooptijd ook verschillen. Heel verhaal maar bij een aantal merken staat ook een productiedatum op de verpakking. Daar kun je het dus zelf opzoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
+
Een ingewijde wees mij nog op het feit dat een fabriek een tijdje cola produceert, in blikjes op kartonnen trays, dan hetzelfde voor sixpacks, en dan een tijdje een andere frisdrank, enz. Die batchwise productie laat ook de ouderdom variëren, want de klanten komen veel regelmatiger naar de winkels dan dat de fabriek cola produceert.
Dus de ombouwtijd naar een andere productierun speelt ook een rol. Mocht je eens in Amerika komt, kun je eens kijken op de verpakkingen, want o.a. daar moet de productiedatum er op staan. Maar dat is dan slechts een steekproef.