De bruinverkleuring wordt veroorzaakt door niet-enzymatische bruinkleuring (Maillardreactie), deze reactie kun je onderdrukken door wat citroensap over de appelstukjes te sprenkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de vriezer blijven ze 3 maand goed. Ik doe dit altijd voor mijn huisdieren. Kleine porties maken, zodat het langer goed blijft.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook mensen die met fruit werken vriezen het in, zo blijft het ook gewoon nog vers en verliest het zijn smaak niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sap in een blik. Dan kan er geen lucht bij,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt voorkomen dat geschilde appel bruin wordt, sprenkel er dan een paar druppels citroen overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed vacuum verpakken in de ijskast of vriezer (ligt eraan waarvoor je ze gebruikt, omdat in de vriezer komt er altijd vocht bij)

DOOR HET VERKLEUREN IS HET AANZIEN WAT MINDER MAAR DE SMAAK HET ZELFDE..

Kijk op www.omaweetraad.com

Succes!