Mijn lucifers zijn op dus het gasfornuis kan ik helaas niet gebruiken, nu is mijn vraag: Kan ik een ei bakken in mijn magnetron?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (8)

ja dat kan. Moet je wel even de dooier doorprikken omdat die anders kan knallen.

Op een lage stand zetten zodat het ei langzaam gaar wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, eerst het ei pellen (of hoe het ook heet) dan op een bord in de magnetron tot het ei er goed uit ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg je een spiegelei dus.. ? Want een niet-gekookt ei kan je wel 'pellen', maar dan loopt alles er gewoon uit dus... Ik neem aan dat ik je goed heb begrepen? :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk gewoon de schaal kapot maken (zoals bij een normaal gebakken ei gebeurt), het ei in een bord laten lopen en dit bord in de magnetron zetten. Geen flauw idee of het er dan gaar en lekker uit komt, maar het is te proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat hij zegt
Eieren kunnen niet in hun schaal in een magnetron gekookt worden. Het vocht in een ei wordt dan namelijk snel tot aan het kookpunt verwarmd, zodat het gaat verdampen. Daar de gevormde stoom niet tijdig afgevoerd kan worden, loopt de druk in het ei snel op, tot het explodeert.

Als je een ei in de magnetron wilt koken, dan kan dat op de volgende manier:
Spoel een mok of koffiebeker (niet van glas of plastic) om onder de kraan. Droog hem niet af.
Breek het ei (of meerdere) kapot in de beker.
Dek de beker af met magnetronfolie, geen vershoudfolie.
Zet de beker met het ei in de magnetron.
Zodra de folie door de druk van de stoom van het kopje afgeblazen wordt (te horen aan een 'poef'-geluid) is het ei gereed voor consumptie.
(Het gekookte ei heeft nu de vorm van de inhoud van de beker).

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=IQHXDGVdfGs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Echt bakken lukt niet. Je kan het eitje wel pocheren. Ook lekker. Zie bron voor recept. Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ei ook 'bakken' of eerder pocheren in een ouderwets koffiezetapparaat. Water laten pruttelen en het ei erop breken. Het zal aan de oppervlakte 'bakken'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekker roerei! Een spiegelei moet echt gebakken zijn, zo uit de magnetron gaat wel als je de dooier inprikt,maar je mist echt het knapperige randje.

Klop 2 eieren met 1½ theel. zachte boter, 2½ eetl. melk en kruiden zoals,peper,zout, nootmuskaat of whatever you like. goed door elkaar Giet dit in een diep bord van glas, porselein of aardewerk, dek het niet af en laat 3½ min. garen op 600 W of 3 min. op 720W. Na 1, 1½,2 en 3 min. het gestolde ei van de randen naar het midden roeren.
Op het laatst als het ei klaar is lekker bestrooien met bieslook.

Je kunt ook plakjes champignons met een beetje boter op een niet afgedekt bord laten stoven( 3-4 min)en dan wat van het vocht afgieten. eieren goed kloppen met creme fraiche, wat melk, geh. peterselie en versgemalen peper/zout. De eiermassa over de champignons gieten, afdekken en nog 4 min. garen op 600W of 2 min. op 720 W
tot de omelet is gestold maar nog wat vochtig is aan de bovenkant.
amc
13 jaar geleden
Met een ,,bruiningsplaat,, is het geschikt om een ei te bakken in de magnetron.
Gebruik wel een kunststof bescherming deksel tegen
het spatten.
Zelfs een ei koken kan in de magnetron met behulp
van speciale kunststof houdertjes die men kan kopen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan geen ei BAKKEN in de magnetron. Dat is het enige goede antwoord op je vraag.....