Hoe worden rijstwafels gemaakt?

In de supermarkt zijn er vele soorten te vinden maar ik vraag mij af hoe bedrijven deze rijstwafels maken, kan iemand mij even van A tot Z uitleggen hoe zij dat maken?

En mijn 2de vraag: zijn rijstwafels (als je er teveel van eet) ongezond of schadelijk voor het lichaam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Het beste antwoord

Op deze website staat precies uitgelegd hoe rijstwafels gemaakt worden: http://www.hyfoma.com/nl/content/voedingsmiddelen-branches-processing-bereiding-productie/bakkerij/brood/rijstwafel/rijstwafel.html

Ze gebruiken een plakkerige rijst, het word eerst voorbehandeld en daarna gepoft in een speciale machine bij 100°C.

Toegevoegd na 2 minuten:
Rijstwafels bevatten weinig voedingsstoffen, het is voornamelijk lucht met wat koolhydraten en zout erbij.
Het kan niet veel kwaad om te eten, maar ik zou er niet zoveel van eten, want het vult niet goed.
Kans is groot dat je dan later weer gaat snaaien omdat je lichaam voedingsstoffen mist.

En de koolhydraten zorgen voor een schommeling in je suikerspiegel, je hebt even energie, maar het zakt snel weer in.
Maar als je het bijvoorbeeld combineert met een eiwitrijk beleg of wat groente, is het prima te doen voor een keertje.
Ritsuka