Vitaminen gaan verloren bij blootstelling aan warmte, zuurstof, licht, en lossen op in water.

Wanneer je ze bakt, stel je ze bloot aan hitte, en gaan er dus vitaminen verloren. Bak ze zo kort mogelijk, dan blijven er zo veel mogelijk bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vitamines vervallen onder invloed van temperatuur. Dus naarmate je iets langer verhit,. verliest het sneller / meer van de vitamines. Zo kort mogelijk bakken is het devies als het je om vitamines gaat (Gewoon vers opeten?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens frituren, bakken, koken en braden gaan er veel vitamines en andere belangrijke voedingsstoffen verloren. Als je een appel met al zijn vitamines wilt consumeren is de enige methode 'm met schil zo op te eten. Want de meeste vitamines bevinden zich in de schil!
Amadea