Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb aardappelpuree over, kan ik dit in de frietpan (in bolletjes) bakken?

de aardappelpuree is gemaakt van aardappelen met schil, knoflook, melk en boter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Roer, afhankelijk van de hoeveelheid, 1 of 2 eidooiers door de puree. (Dit zorgt voor binding, anders vloeit door de hitte van het vet de puree helemaal uit.) Rol de balletjes puree door het paneermeel, en laat ze in de koelkast door en door koud worden.
Je kunt ook torentjes puree op een bakplaat (als je hebt, even bakpapier er onder) spuiten. Die kun je in de oven bakken.
Succes en smakelijk eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja indien te vochtig is dit geen probleem, pas wel op met spatten.

Toegevoegd na 44 seconden:
Niet te vochtig bedoel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, maar wel eerst even paneren voor het broodnodige krokante 'schilletje'........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeee! Kan je gelijk je frituurvet of -olie weggooien :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik het wel iets dikker maken, bv aanlengen met aardappelpureepoeder uit een pakje, en dan paneren. Als het te dun is loopt de hele blubber in je olie, en dat wil je vast niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de zekerheid zou ik het uitproberen in een klein pannetje met olie, is tenminste niet al je olie verpest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan prima. Om van de aardappelpuree een stevige massa te maken en op smaak te brengen kun je eventueel wat bloem (meel) zout, peper en nootmuskaat toevoegen. Vervolgens draai je er bolletjes van. Deze bolletjes even door de paneermeel wentelen om vervolgens te frituren. Eet smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoooo, onvermoede talenten! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, Moolkeesje
Met de restaurants heb ik het wel gehad. Ben tegenwoordig aan de slag met de frituur!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding