Kan ik soep ook invriezen?

Kook altijd een grote pan echte verse groentensoep.
Dus ook alle groenten zelf snijden.
Vroeg me nu af of ik dit ook per portie kan invriezen, er is altijd een dag dat je zin heb in een soepje tussendoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6K

Het beste antwoord

dat kan, maar je moet echt de groenten bijna rauw invriezen, niet stukgekookt dan wordt het snot als je het weer opkookt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook zorgen dat de soep niet kookt de tweede keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb daar geen last van en maak de soep gewoon helemaal af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, dit was namelijk mijn probleem.
Ook vermicelli werd wat snotterig, dus ga het zo proberen.

Andere antwoorden (5)

Geen probleem. Kan prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn opa doet het altijd. Kijk wel uit met groentesoep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je uitkijken met groentesoep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vraag ik me ook af.
tuurlijk, alleen als ie lekker is XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u soep hebt klaargemaakt voor verschillende dagen, laat u ze zo snel mogelijk afkoelen, en vries ze in.

Soep meermaals opwarmen, verhoogt eveneens het risico op een voedselvergiftiging. Bovendien gaan telkens weer vitaminen verloren. Daarom doet u er goed aan bij het invriezen de soep te verdelen over de nodige porties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk kan je dat maar de porties die wil invriezen zal je ongeveer 3 minuten voordat de soep klaar is er uit moeten halen en laten afkoelen