hoe pak je voorgekookte lasagnevellen op om ze in de ovenschaal te doen?

ik doe ze keurig om en om in kokend water. Afspelen met koud water. Maar dan.. Ze plakken dan na afspoelen toch aan elkaar. Of ze glijden uit je hand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de verpakking voorgekookt zegt, dan hoef jij dat niet meer te doen. Dus gewoon rechtstreeks uit de verpakking in de schaal leggen. Denk er om dat de saus wel genoeg vochtig moet zijn zodat de lasagnevellen hier hun vocht aan kunnen onttrekken.

Het beste antwoord

Kook de lasagne in water met een beetje olijfolie,dit voorkomt dat ze in het water al aan elkaar vastplakken.Daarna uit het water halen met een schuimlepel(een grote lepel met gaatjes erin)en direkt in het vergiet doen,koud water erover en dan leg je de lasagnevellen gescheiden op een schone theedoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voorgekookte lassange vellen moet je niet natmaken je doet eerst de boden van de ovenschaal nat maken met een beetje lassangesaus tegen t aanbakken dan vellen erop zo uit de verpakking (hard dus)dan saus weer vellen weer saus bechamel saus en kaas dan in de oven daar worden de vellen zacht sukses