In wat voor vlees zit lever en wat maakt de smaak zo specifiek?

Ik proef het direct als er lever in zit en dan protesteert mijn maag.

13 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Het beste antwoord

De leversmaak bij wild kan komen omdat het wild niet lang genoeg bestorven is. Tussen de slacht en de verdere verwerking is het voor de smaak beter als het vlees koel wordt bewaard en de enzymen de tijd krijgen om het
collageen van de spiervezels af te breken.

Dit heeft echter niets met het orgaan de lever te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lever is orgaanvlees, dus geen spierweefsel. Sommige mensen zijn daar gevoelig, of zelfs allergisch voor.
Lever wordt puur gegeten, of gemengd in pasteien.
Het is dus niet de smaak, maar de samenstelling wat het specifiek maakt.
13 jaar geleden
In leverworst en pate's. De specifieke smaak komt door de lever zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De specifieke smaak komt volgens mij vooral omdat lever veel ijzer bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lever is een orgaan en heeft als zoveel gerechten zijn eigen smaak je vind het lekker of niet en de smaak van lever verschilt ook nog van welk dier hij is geweest van rund is hij een beetje droog en bitter van varken is mals en zacht (mits goed gebakken ) van een gans is volgens sommige mensen de lekkerste maar dat dier wordt er zwaar voor mishandeld dus dat moet jij niet willen eten lever bakken doe je met zout en peper en met wat uitjes en gerookte spekjes best wel lekker met sla en rijst