Kent iemand een lekkere gezonde lunch ?

Ik ben namelijk aan het afvallen.

Ontbijt:

Bruine snee brood met banaan
Groene thee

Lunch:

2 bruine snee brood (zonder beleg)
1 nectarine
Groene thee

Het liefst warm, want me maag is aan het knorren! XD

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ingrediënten 1 kopje Basmati of Pandanrijst 1/2 zakje gemengde sla 150 gram zalmsnippers 1 tomaat 1 sjalotje dressing Bereiden Snij de tomaat en het sjalotje in kleine stukjes en voeg dat samen met de zalmsnippers bij de sla. De sla aanmaken met een klein beetje dressing. Doe de sla op een bord. Kook de rijst in een half bouillonblokje. Als de rijst klaar is over de sla gooien. De warme rijst maakt de sla een beetje warm wat een lekkere smaak geeft. Makkelijk en weinig calorieën.

Bronnen:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=162264

- Een kop soep. - Een gekookt ei op een cracotte. - Een tosti met magere kaas en weinig ham.

je kunt natuurlijk je brood prima beleggen met magere vleeswaren, 10+ kaas of jam. Ook lekker is rauwkost op je boterham, tomaat, komkommer en misschien wat tonijn. Of een groente- of kippesoep. Je kunt ook warm eten tijdens je lunch, denk dat aan een stukje vlees, veel groente en een lepel aardappel of pasta, maar dan eet je 's-avonds beter twee boterhammen met mager beleg. Twee keer warm eten is te veel.

Of wat dacht je van broodje met kipfilet en wat rauwkost? Kipfilet is ook vrij mager vlees. Je kunt ook salade maken van sla, nog wat andere groenten en kipfilet. Of een lekkere fruitsalade natuurlijk! p.s Je krijgt deze tip van een vegetarier.

Groentesoep maken van paprika, prei, wortel, ui en selderij. Dit met bouillon kort koken en je hebt steeds een warm tussendoortje. Het is absoluut vetvrij en heel reinigend.

Vervang om te beginnen je bruinbrood door volkorenbrood. Bruinbrood is namelijk witbrood met een kleurtje, hoe donker maakt niets uit. Meestal is het de kunst om je maag niet te laten knorren als je wilt afvallen. Dan doe je er beter aan om tenminste drie maaltijden te gebruiken met zoveel voedingswaarde dat je neit binnen de kortst mogelijke keren met honger rondloopt. Voldoende eiwitten, wat vetten en volwaardige koolhydraten (=volkoren) zorgen daarvoor. Als je durft kun je zelfs met twee eitjes ontbijten of lunchen waarna je urenlang geen honger hebt. Een blikje tonijn met sla is ook prima. Natuurlijk is het verstandig om gevarieerd te blijven eten, dus eet voldoende groente en af en toe wat nootjes, paddenstoelen etc. Fruit kun je het beste matig eten vanwege het hoge suikergehalte. Bovendien beperk je er je hongergevoel mee.

Wanneer je wilt afvallen is (voor mij) de gouden regel: niet 3x 1 maaltijd, maar 6x ½ maaltijd. Waarom? Om de 'verbrandingsmotor' aan de gang te houden! En dat gaat heel goed met alle tips voor lekkere lichte maaltijden die je hierboven al heb gekregen. Vergeet alleen niet dat een menselijk lichaam ook een (minimale) hoeveelheid vet nodig heeft om fatsoenlijk te functioneren. En dat je veel water/thee moet drinken om de afvalstoffen te verwijderen. Verder is het een kwestie van proberen je bloedsuikerspiegel zo min mogelijk te laten 'pieken'; dit doe je door 'langzame' koolhydraten (= langzaam verterend) te eten, zoals volkorenbrood, -pasta en -rijst. Bijkomend voordeel daarvan is dat ze langer een vol gevoel geven en je dus minder snel weer een hongergevoel hebt. Fruit is ook goed, maar dat is dan weer een 'snelle' koolhydraat; snel in de zin van je bloedsuiker wordt omhoog gejaagd en dondert na de piek als een baksteen naar beneden, waardoor je je slap en slaperig kunt gaan voelen. Daarom is het het beste om fruit tijdens een maaltijd te combineren met voedingsmiddelen die veel vezels bevatten, want die vertragen het verteringsproces waardoor de suiker ook minder snel wordt opgenomen in je bloed. Afgezien van al het bovenstaande: ik vind zelf een dikke boerenomelet een heerlijke lunch. Wanneer je een grote maakt (hele koekenpan vol, zeg maar): eerst even de groenten een beetje roerbakken in een paar lepels (olijf)olie, wat kruiden naar smaak erbij en dan de eieren, vuur laag, deksel erop en in 5-10 min laten stollen. Dit wordt echt een hele hap, dus in porties verdelen. Smaakt koud ook heel goed, en is dus ook fatsoenlijk mee te nemen naar school/kantoor, al dan niet vergezeld van een volkorenboterham. Smakelijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100