kan ik ook een appeltaart bakken met verschillende appels die hier voor geschikt zijn?

zelf gebruik ik meestal Jonagold, maar kun je verschillende soorten gebruiken in 1 taart en proef je dat ook terug?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, je kunt verschillende appels gebruiken. Snij de hardere soorten in kleinere stukjes, zodat ze nog lekker weg te happen zijn. Het verschil tussen stevige, frisse appels en zachte, zoete appels proef je wel maar dat hoeft geen probleem te zijn. Een frisse bite in de taart is wel lekker, maar zou je alleen maar harde appels gebruiken dan moet je een soort gelei gaan toevoegen om het te binden, anders krijg je allemaal losse stukjes die niet aan elkaar plakken. Maak kleine stukjes en mix de beide soorten goed door elkaar, de stevige appeltjes geven dan de frisse bite en de zachtere appels zorgen voor een zoeter en zachter geheel. Met zachte appelsoorten die zelf een beetje appelmoes worden tijdens het bakken heb je geen gelei nodig.
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Prima antwoord, krijg er trek van.