Wat kan ik maken met stukjes kip uit de diepvries, behalve iets van pasta ?

Het zijn stukjes kip, mijn vriend, houdt niet zo van pasta, wel van gebakken en gekookte aardappelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (16)

Doe de kipstukjes in een marinade van sjalot en/of gesnipperde ui, teentje gekneusde knoflook, ketjap, gemberpoeder etc (wat je maar vind in het kruidenrek).

Je kunt dit samen met een groentepakket door de rijst doen, of met groente welk je maar wil (sperciboon met wortel ofzo) samen met aardappels of zelfs frietjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitje in de pan, kipstukjes erbij en voorgekookte aardappeltjes, allemaal samen bakken.
Je kunt ook eerst spekjes uitbakken en daar de kip en aardappeltjes bijdoen om verder te bakken
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met spekjes, altijd lekker!
Met rijst en roerbak groenten zijn stukjes kip ook erg lekker!
Wel even meebakken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacon of ontbijtspek uitbakken, knoflook, uitjes, gember, paprika(en event andere kruiden) er bij in. Dan de kip aanbraden. Rode wijn en tomatenpuree erbij en afhankelijk van de hoeveelheid kip half uurtje laten sudderen. Kip eruit, saus eventueel met room vermengen en na voorkeur zout en peper erbij. Heerlijk bij aardappelen ongeacht gekookt of gebakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er lekker nasi goreng van!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er Pilaf van.

Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Opdienen met basmati rijst.
Dit recept is zeer zeker een succes, want iedereen die bij ons komt eten vinden het heel erg lekker, en vragen altijd naar het recept.

Smakelijk eten !!

Als de saus te dun is eventueel een bindmiddel toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen m'n kinderen nog thuis woonden, maakte ik vaak hutsie-frutsie, ze vonden het erg lekker.
stukjes kip bakken, uit de pan nemen, dan de aardappels bakken met een uitje en evt. champions, dan een blik uitgelekte erwten en worteljes erbij en de kip, warm maken en lekker opeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip ruim bestrooien met cajun kruiden, dit bakken.
aardappelschijfjes bakken en serveren met de kip-cajun, knolfooksaus en pindasaus erbij en wat frisse sla, mmmjamie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er kleine stukjes kip van maakt kun je er ook een salade mee maken. Dat doen mijn ouders vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marineer de stukjes kip in een marinade van;
1 eetl. donkere basterdsuiker,
1 eetl. honing,
1 eetl. paprikapoeder,
1 eetl. Worcestershire sauce.

Laat ca. 1 kwartier marineren. snijd intussen 1 prei in ringen en snipper 1 ui.
Vet een ovenschaal in en doe hierin een zakje 'Country'
aardappels (vriezer in de supermarkt), prei, ui en de gemarineerde kip. Zet de schaal in een voorverwarmde oven van 200 graden C. voor zo`n 40 min.
Kijk wel even of het niet te bruin wordt, niet elke oven is constant. Wordt het te bruin, leg er dan alufolie overheen.
amc
13 jaar geleden
Gebruiken in een roerbakschotel: beginnen met een uitje fruiten, dan kip beetje schroeien, dan verschillende groenten zoals paprika, champignons, gesneden spitskool, enz. Je kunt hiermee eindeloos variëren. Met een beetje ketjap er doorheen (of een of andere woksaus) is het nog lekkerder. Eet er rijst bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere tapas van maken. Ook koud lekker voor bij de borrel.

De kip marineren met een marinade naar smaak. Ongeveer een nacht laten intrekken.

Rijg 2 stukjes kip aan een tapas stokje en gril dit in een grillpan in ongeveer 5 à 6 minuten rondom gaar.
Als je geen grillpan hebt, kun je het ook in de oven onder de grill plaatsen, maar dan wel 1x omdraaien.

Doe er een chilisaus of knoflooksaus bij. Lekker bij een feestje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boursinkip is goed te maken:
stukjes kip gaar koken in kippenbouillon, champignons in plakjes erbij (kan ook uit een potje). Prei, ui, allerlei soorten groenten naar keuze meekoken.
Dan een potje (of twee, al naar gelang de hoeveelheid kip en groentenat) champignonsoep erbij, dat je eigenlijk moet verdunnen. Dat doe je dus niet, de dikke soep is de basis voor je saus.
Een pakje (peper)Boursin erbij, op laten lossen, en opeten met je aardappeltjes of rijst.

Ook lekker is kippenragout:
Kip in stukjes koken in kippenbouillon. Als de kip gaar is, deze uit de pan halen en heel fijn snijden. Champignons in plakjes in dezelfde bouillon laten koken. Als alles gaar is, de bouillon afgieten en opvangen. Af laten koelen. Is de bouillon koud, dan in een steelpannetje 40 gram boter laten smelten (mag niet bruin worden!), vervolgens in één keer 40 gram bloem en een halve liter van de afgekoelde, dubbelgetrokken bouillon erbij. Constant blijven roeren tot de gewenste dikte is bereikt, de kip en de champignons erbij.
Lekker met rijst, of als voorgerecht in een pasteibakje.

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lekkerste bij kip passen vindt ik nog altijd met zoet zure saus .
Kip even aanbakken en voeg er een potje zoet zure saus toe en laten sudderen tot de kip gaar is en dan over de rijst of bij de aardappelen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er eigenlijk van alles mee doen zoals surinaamse gerechten mee maken. www.google.nl en dan intikken surinaamse gerechten of iets van conimex. ik maak zelfs pakistaanse gerechten met kip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satestokjes met rijst.

Leg de kip in een marinade van ketjap, knoflook, sambal en zelf doe ik er een lepel pindakaas door. Even laten marineren en dan aan stokjes rijgen, deze kun je daarna in de oven of de grill doen. Rijst maken met satesaus en de stokjes.