Wie heeft er een lekker muffin-recept voor mij?

Zonder nu eerst alle recepten-websites lang te moeten lopen...
Ik heb zojuist een muffinmaker aangeschaft (in de aanbieding bij een duitse supermarkt). Uiteraard moet dit ding getest worden.
Wie wil zijn/haar favoriete muffin recept delen met mij en de overige GV'ers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie:http://www.goeievraag.nl/vraag/recept-cupcakes-muffinvorm-12-vormpjes.2651
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft Minister Kamp zijn stickje terug met daarop het recept voor muffins... http://www.youtube.com/watch?v=KQQC8XY2DnI

Het beste antwoord

Ik heb een erg lekker recept voor chocolade-muffins:

Ingrediënten:

250 gr. bloem
2 1/2 tl. bakpoeder
100 gr. suiker
2 eieren
1 1/2 dl. melk
75 gr. gesmolten boter
100 gr. chocolade
30 gr. cacaopoeder
(Scheutje likeur)

Verwarm de oven voor op 200 graden. Smelt de pure chocola (in stukjes gebroken) met de boter en de melk in een pan, en roer tot een mooie gladde massa. In een aparte kom de eieren, de bloem, bakpoeder, cacaopoeder en de suiker mengen. Chocolademassa iets laten afkoelen (anders stollen de eieren) en door het eiermengsel roeren.
Dan eventueel wat likeur toevoegen. Muffinbakjes vullen en in de oven circa 20 min bakken.

Hartige muffins zijn trouwens ook heel lekker. Hiervan zijn genoeg recepten op internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.cookseasonal.com/recipe/18 (chocolate muffins from Trinidad)

http://www.cookseasonal.com/recipe/208 (hearty muffins)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met Jelle. Die is - als ik het ook zo mag zeggen - ook lid van GV. Zo helpen we elkaar nog beter!

Zie link...

Toegevoegd op 15-06-2009 14:53:31
(of wil je van GV misschien GR maken?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik wil van GV geen GR maken, maar als er in de categorie Eten en Drinken een categorie Koken & Recepten staat en meerdere mensen hier af en toe recepten vragen, dan kan ik het toch ook wel proberen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi C4th, mijn reactie kwam vooral voort uit het feit dat Jelle zich afvroeg hoe je mensen kunt bewegen om een recept te plaatsen. Waar ik erg door geintrigeerd ben is dat op Goede Vraag wél recepten worden gedeeld (ook door mij een keer), en op recepten websites niet. op is op zich frapant omdat GV geen recepten site is. Kennelijk komen op GV ook veel mensen die het leuk vinden om vragen te beantwoorden en anderen te helpen en op recepten websites komen mensen alleen recepten halen.
Deze heb ik ooit gemaakt. (Het was wel veel werk.)

Ingrediënten van Havermout muffins met dadels

* 50 gram havermout (pak à 500 gram)
* 125 mililiter melk
* 75 gram gewelde dadels zonder pit (zakje 250 gram)
* 75 gram bloem
* 0,5 eetlepel bakpoeder
* 65 gram donkere basterdsuiker
* 1 ei
* 65 gram gesmolten boter
* muffinvorm voor 12 stuks

Bereidingswijze van Havermout muffins met dadels
Oven voorverwarmen op 200 graden C.

Havermout met melk in de kom mengen. De dadels in stukjes snijden.

In een kom bloem, bakpoeder, donkere basterdsuiker, dadels en mespunt zout goed door mengen en door de havermoutmengsel roeren.
In een andere kom het ei met boter losroeren. Het eimengsel door de rest mengen.
Beslag in de vorm scheppen.

Muffins in midden van de oven in ca. 20 min. gaar en bruinbakken. In de vorm laten afkoelen.
Resterende muffins, na afkoelen, in goed afgesloten trommel bewaren.

Toegevoegd op 15-06-2009 20:10:15
Een leuke site, maar niet allemaal even gezond heb ik nog toegevoegd als link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet 1 fantastische recept voor je, maar kijk eens op deze site. Heel veel recepten!!
Wat ik wel weet van muffins, is dat je het beslag niet teveel moet bewerken. Er mogen zelfs klontjes in zitten! En in Amerika gebruikt men veel karnemelk (of een mengels van gewone melk en zure room) wat inderdaad de smaak bevorderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een makkelijk recept

Vlugge Muffins,
225 gr. bloem,
2 eetl. basterdsuiker,
1 theel. bakpoeder,
1/2 theel. zout,
1 ei,
2 1/2 dl. melk,
1/2 dl. plantaardige olie,

Vet een speciaal cake-blik voor 12 stuks in met olie of boter.
Zeef bloem en bakpoeder, voeg basterdsuiker en zout toe en roer alles door elkaar.
Klop in een ander kom het ei los en voeg melk en olie toe.
Giet dit in één keer bij de droge ingrediënten en roer alles luchtig tot de bloem net vochtig is. Klop niet te lang;het deeg moet korrelig blijven.
Schep het in de vormpjes tot 2/3 van de hoogte en veeg eventueel gemorst deeg weg.
Bak in 20-25 min. in de oven bij 200 graden goudbruin;een erin gestoken breinaald moet er schoon uitkomen.
Leg de muffins op een rooster, serveer ze gehalveerd met boter. Of laat ze afkoelen en rooster ze voor het serveren.

Eet smakelijk!!