Na 6 uur opstaan nog steeds taai,hoe krijg ik mijn sucadelappen lekker gaar?

Ik heb gister sucadelappen gekocht voor vandaag bij het eten. Net als altijd marineer ik ze en bak ik ze een dag van te voren. Gisteren hebben ze twee a drie uur opgestaan en hebben,na het uitzetten van het gas,nog na kunnen garen in de pan. Vanmiddag rond een uur of een heb ik de pan weer aangezet. Nu is het bijna half zes en de lappen zijn vreselijk taai! Ze hebben nu bij elkaar wel meer dan 6 uur opgestaan. Denk dat ik die lappen wel weg kan gooien want dit is niet te eten.
Of is er iemand hier op GV die mij een tip kan geven hoe ik de lappen (graag binnen het uur) nog wel eetbaar kan maken en dat ze lekker gaar worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een scheutje azijn of appelmoes
Dat maakt het vlees wat malser omdat het de enzymen week maakt
Sucses
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje ontbijtkoek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt in je vraag: na 6 uur opstaan NOG steeds taai. Maar naar mijn weten worden ze taai dóór die lange tijd.

Antwoorden (3)

Als je een snelkookpan hebt, kun je ze daar nog even een 20 minuten in koken. Als het dan nog niet lukt, dan houdt het op, vrees ik!
bamibal
11 jaar geleden
De lapjes kun je in repen snijden, in de pan terug doen en opnieuw opzetten in de jus/marinade waaruit ze komen en de zaak afblussen met een beetje wijn (rood of wit naar keuze). De volgende keer bij het kopen van sucadelappen even laten adviseren door de slager over het bereidingsproces.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taai vlees kan te maken hebben met de kwaliteit van het vlees of de manier waarop het gesneden is.
Vlees moet altijd dwars op de draad gesneden zijn, anders blijft het taai.
Te lage temperatuur bij het stoven kan ook reden zijn.
(altijd eerst goed aanbraden om smaken los te maken, dan enkele uren stoven op lagere temperatuur) Het stoven bepaald grotendeels de structuur van het vlees.