Moeilijk dieet, toch lekker eten?

Hoe kun je nog lekker eten, als je je hier aan moet houden?:

*Vetbeperkt
*lactosevrij/koemelkvrij
*glutenvrij
*lichtverteerbaar
*geen Peper/chili/scherp
*geen Citroenzuur (wel vers sap)
*weinig zout
*weinig suiker

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Dat wordt een tijdje creatief proberen met de volgende
ingrediënten:
Bakken, paneren etc met:
- speltmeel (dinkel), is niet voor alle glutenvrijers geschikt
- rogge-, mais-, rijst- en boekweitmeel

- diverse sojaproducten (sojamelk, sojakaas,
sojaslagroom, sojaboter soja-noem-het-maar-op-of-het-
is-er-wel-in-soja te vinden)

- zuivelproducten van geiten, schapen (lama's?)

En alles wat je normaal ook eet/mag eten (vlees, vis, groente etc). Bij veel verpakkingen zul je zeker in het begin moeten kijken, of het glutenvrij is (in heel veel zaken zit meel... van paneermeel, marinade, chips, soepen en kant-en-klare sauzen. Als je er toch mee bezig bent, laat dan gelijk de kunstmatige smaakversterkers weg.

Met kruiden kun je een hoop bereiken. Te veel zout is sowieso niet gezond. Helemaal geen peper of matig? Met korriander, rettich, mosterd, kruidnagel en knoflook krijg je ook een pittige smaak, maar ik weet niet of het aan de peper of aan de scherpte ligt.