waarom hebben ze de vernieuwde smaken van cup a soup veranderd.

deze zijn nu niet meer te eten.de oude smaken vond ik veel lekkerder en voller van smaak.wat hebben ze eruit gehaald en wat erin gestopt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

mooie mail hierboven , maar het zou ook kunnen dat de verkoop terugliep en dat ze nu via deze truc die weer wat willen opkrikken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Citaat:
Het spijt ons dat u teleurgesteld bent over de vernieuwde smaak van Cup-a-Soup. Graag leggen wij u in deze email de achtergronden uit van de verandering.

Cup-a-Soup is een soep gemaakt op basis van gedroogde ingrediënten die wij met zorg geselecteerd hebben. Door nu de pure smaak van onze ingrediënten (zoals tomaten, champignons en prei) als basis te nemen en daaraan niet langer smaakversterkers toe te voegen, hebben we onze soepen een meer natuurlijke smaak gegeven.

Daarnaast spant Unilever, het moederbedrijf van Cup-a-Soup, zich in om voor eind 2010 het zoutgehalte in haar producten te verlagen om zo een dagelijkse inname van 6 gram zout per persoon mogelijk te maken. We eten in Nederland namelijk op dit moment gemiddeld ongeveer 9 gram zout per dag. Dit is ruim boven het advies van de Gezondheidsraad (6 gram). In een aanzienlijk aantal van onze nieuwe Cup-a-Soup recepturen hebben we nu dan ook het zout gereduceerd, wat samen met het niet langer toevoegen van smaakversterkers invloed kan hebben op uw smaakbeleving. We kunnen ons dan ook voorstellen dat u aan deze nieuwe smaak moet wennen of mogelijk de oude samenstelling lekkerder vindt.

Wel willen we u attenderen op het feit dat door de gemaakte aanpassingen nu alle 22 smaken het Ik Kies Bewust logo mogen dragen. Producten met dit logo voldoen aan internationale aanbevelingen voor gezondere voeding met minder verzadigd vet, suikers en zout (natrium). Mocht u meer informatie over Ik Kies Bewust willen hebben, kunt u terecht op http://www.ikkiesbewust.nl.

Tenslotte willen we nog aangeven dat we bij de veranderingen niet over één nacht ijs zijn gegaan. We hebben de vernieuwde producten in verschillende fases uitgebreid getest bij het Nederlandse publiek. Pas nadat de producten positief werden beoordeeld, hebben we ze ook echt in de supermarkt geïntroduceerd. Daarom vinden we het natuurlijk extra jammer dat u teleurgesteld bent.