Welke ingrediënten en kruiden worden veel gebruikt in de traditionele marokkaanse keuken?

Wat zijn enkele traditionele ingrediënten en kruiden die veel worden gebruikt in de Marokkaanse keuken?

11 maanden geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (2)

Behalve zout en peper betreft dat vooral kurkuma, saffraan en gember.

Ook wordt het kruidenmengsel met de naam Ras El Hanout veel gebruikt. Dit bestaat uit diverse samenstellingen, waaronder kardemom, komijn, kruidnagel, kaneel, nootmuskaat, foelie, piment, droge gember, chilipepers, korianderzaad, peperkorrels, paprikapoeder, fenegriek en kurkuma.
Amadea
11 maanden geleden
Saffraan, knoflook, koriander, komijn, kaneel en kurkuma.
De Marokkaanse keuken staat erom bekend gekruid te zijn. Meer nog dan die van andere Noord-Afrikaanse landen. Een bekend kruidenmengsel is Râs al Hânout. Dit is een mengsel van wel twintig kruiden en wordt vaak als de specialiteit van de betreffende winkel verkocht. Dit mengsel wordt vaak in de tajine gebruikt. Andere kruidenmengsels zijn Chermoula voor in de marinade en Harissa, een pepermengsel waar ook een saus van gemaakt wordt.
SimonV
11 maanden geleden