als ik eten kook kunnen de kinderen van 17 en 21 jaar dan de tafel dekken?

Ik was eten aan het koken en mijn partner vroeg mij of ik de tafel wilde dekken. Nog geen 5 minuten voordat zij het vroeg gingen de kinderen van 17 en 21 jaar naar boven. Ik zei dat ik vond dat zij wel tafel konden dekken en dat ik het verdacht vond om op dat moment naar boven te gaan. Mijn partner vond dat ik de tafel mee moest helpen met dekken. Helaas hebben wij meer dan en uur en aan tafel over ruzie gemaakt. En komen wij er niet uit. Wie kan hier een goede tip over geven? Wat normaal is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

17 en 21!!!! die kinderen kunnen voor je koken als het moet!

natuurlijk kunnen ze helpen tafel dekken, of staat er 'hotel' op je voordeur?

raar dat je partner vind dat jij het maar kan doen, die kinderen eten ook mee, gebruiken ook borden en bestek, dus kunnen heel goed tafel dekken. of de ene tafel dekken en de andere afruimen.

ze vinden het natuurlijk wel best die strijd tussen jou en je partner, blijven hun lekker de dans ontspringen.

dat moeders maar alles moet doen is niet van deze tijd meer, en ook niet onze cultuur. (laatste zonder rare bijbedoelingen)

maak duidelijke afspraken. eerst met je partner, en dan met je kids. je partner kan wel meer vinden.... kom nou toch?

voel me nu heel slecht, maar mijn kinderen van 6 en 9 dekken de tafel voor me (heel eng....) uit vrije wil. helpen afruimen en bordje in de vaatwasser zetten is ook een normaal iets.

helemaal met 17 en 21 mag er wel wat bijgebracht worden. ooit vliegen ze een keer uit, of moet jij dan ook langskomen voor dit soort lullige dingen bij ze?

ik weet niet, maar hoor je zelf wel wat je zegt....
JIJ was aan het eten koken (hoe vast die gedachte) toen je partner vroeg of je tafel wou dekken. WHAT? jij staat te koken!! heeft ie wat aan zijn handen? mag je het niet aan een ander vragen ofzo? hoezo jij kan het zelf ook wel. HIJ dan? en die meiden dan??

sorry hoor, als je met zijn allen in 1 huis woont, het je elkaar gewoon te helpen. DAT is wat moet vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Normaal is wat jij je kinderen aangeleerd hebt. Ik was thuis gewend niks te doen, dus als mij gevraagd werd om de tafel te dekken keek ik daar raar van op. Als jij je kinderen van jongs af aan geleerd hebt te helpen in het huishouden, zullen ze dit ook doen.

Normaal is dus wat jij ze aangeleerd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kinderen zijn 10 en 7 en dekken elke dag de tafel en ruimen ook mee af.afwassen hoeven ze {nog} niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van mij zijn 6 en 9 en moeten meehelpen tafel dekken en afruimen. Toen ik 17 was woonde ik op kamers en dekte altijd zelf mijn tafel, dus ze kunnen het vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruzie maken over wie de tafel dekt is helemaal nergens voor nodig. Kinderen (eigenlijk zijn ze al volwassen) van 17/21 kunnen makkelijk de tafel dekken als iemand anders kookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vijftien en van mij word verwacht dat ik de tafel dek, de vaatwasser uitruim en mijn eigen kamer schoonhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowel je partner als je kinderen zouden je moeten helpen, vind het een beetje raar dat jouw partner het aan jou vraagt, terwijl je bezig bent, mijn kinderen vragen of ze kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen en je partner makeren niets aan hun handen dus kunnen zij prima de tafel dekken en ook weer afruimen niets mis mee. Zo en zo is het raar dat jouw partner jou verteld dat je de tafel moet dekken.
12 jaar geleden
Hier (13,16 en 19), hebben we een schema, dit maken we elk jaar aan het begin van het schooljaar. Hierop staan dingen als tafel dekken, afruimen , afwasmachine leeg maken. Dit schema geeft duidelijkheid al wordt er vaak onderhandeld en geruild.
Ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen zijn steentje bij draagt in een huishouden. Wel belangrijk is dat dit van jongs af aan gedaan wordt. Zijn de kinderen het niet gewend en wil je toch graag dat ze gaan helpen, dan is het een goed idee om dit eens te bespreken met elkaar, daar zijn ze oud genoeg voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de kinderen eens koken en dek zelf de tafel. Dan worden de rollen eens helemaal omgedraaid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind dekte ik de tafel en droogde ik na het eten af. Het is maar wat je gewend bent.
Spreek er eens met z'n allen over op een moment dat er niet al heibel is, en zeg dat je vindt dat ze best hun handen uit de mouwen kunnen steken.
(Ik zou al erg snel geneigd zijn te zeggen: dek je de tafel niet? Prima, dan eet je dus niet mee begrijp ik? En dan zou ik ook echt alleen voor mezelf koken. Maar misschien is dat niet helemaal de juiste aanpak...)