Kan iemand me vertellen wat hieronder is afgebeeld?

Ik kreeg het van iemand die het me ook niet kon vertellen, lijkt me groente, maar ik heb geen idee wat het is en hoe je het zou kunnen bereiden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Het is een koolrabi. Niet te verwarren met een koolraap.
Deze kun je in blokjes snijden en ong. 20 min. laten koken. Er is ook een witte variant van de koolrabi.
Koolrabi smaakt bijna hetzelfde als bloemkool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Daar lijkt het inderdaad meer op, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koolrabi is een knolletje ongeveer zo groot als een flinke grapefruit. Lichtgroen tot wit van kleur. Bovenstaande foto is zeker geen koolrabi.
http://www.dewassendemaan.be/groentewijzer/koolrabi/koolrabi.htm
Het zou wel een koolraap kunnen zijn die een beetje uit zijn krachten gegroeid is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolraap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sokkie57: Ik ben er van overtuigd dat het een van zijn bladeren (keurig gesneden) ontdane koolrabie is. Jarenlang heb ik deze in mijn volkstuintje gekoesterd en daarna gegeten. Ja... Dit is een koolrabie!

Andere antwoorden (3)

het is een koolraap

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieronder een link met maar liefst 375 koolraap recepten. Eet smakelijk!
13 jaar geleden
Lijkt mij een uit zijn krachten gegroeide radijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een kruising tussen een rode kool en een koolraap. Met het touwtje aan de onderkant kun je hem openen.
Het alternatief is een wattenbolletje (sterk vergroot) na een bloedneus.