Kan een tefal-pan op het hoogste vuur?

Of wordt het dan te heet voor een Tefal Pan?
En dan bedoel ik binnen de Nederlandse huiskeukens, op nogmaal gasfornuis en dan de grootste pit op voluit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (2)

De antikleefpannen van Tefal kunnen tot 260°C opgewarmd worden, bij hogere temperaturen kunnen de anti kleefeigenschappen van de pan beschadigd worden. temperaturen tussen 160°C en 220°C meer dan voldoende om de meest afwisselende bereidingen klaar te maken. Maar, wanneer je je antikleefpan onopgemerkt op het hoogste vuur plaatst, kan er wel degelijk oververhitting ontstaan.

Het wordt dus afgeraden boven de 220 graden te gaan.
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik wok altijd op het hoogste vuur, maar zorg er wel voor dat de pan niet droog staat, dus eerst olie erin en dan pas goed heet laten worden. Hij blijft bij mij op "vol gas" staan tot het eten klaar is, en de bodem is nog onbeschadigd. Het heeft natuurlijk wel met de kwaliteit van de pan te maken, als je een aanbieding koopt van € 5,-- voor een antiaanbakpan, kun je er donder op zeggen dat deze maar een dun teflonlaagje heeft en binnen de kortste keren is beschadigd.