Hoe maak je heel goedkoop, eenvoudig en lekker een heerlijke ijstaart ?

Toegevoegd na 18 minuten:
Hoe maak je ijs zelf ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (3)

Met bakken schepijs en een puddingvorm. Nog lekkerder is als je het ijs zelf kunt maken natuurlijk, maar nodig is dat niet. Gewoon verschillende laagjes ijs met lekkers ertussen (chocola, nootjes, vruchtensaus, koekjes, vers fruit, whatever, naar keus en wat jij lekker vindt) in een puddingvorm drukken en als geheel even laten opstijven. Jummie !!

Toegevoegd na 1 minuut:
Helemaal lekker wordt het als je het ijs helemaal stijf laat bevriezen, en er dan een laag eiwit omheen schept en die even snel laat kleuren in een warme oven. Ik geloof dat dat iets van omelet Siberienne heet ofzo.
Ha, gevonden ; zie link.

Toegevoegd na 18 minuten:
IIs maak je zelf met een ijsmachine (of veel geduld en veel roeren) en de juiste ingredienten. Er zijn zoveel recepten, dat daar bijna geen beginnen aan is. Zie tweede bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt alleen een bak lekker ijs (is goedkoper dan het zelf van slagroom te moeten maken) Dan maak je een sausje van verse stukjes aardbei met suiker.
Je laat nu de bak met ijs aan de randen iets ontdooien zodat je hem makkelijk kun storten op een mooie schaal en giet er de aardbeiensaus over. Garneer met wat aardbeien en toefjes slagroom, en klaar is je taart. Met deze basis kan je zoveel kanten op. Je kunt er i.p.v. vruchten ook gesmolten chocolade over gieten en van die schuimkoekjes over verkruimelen of gehakte nootjes enz.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om hem te storten kan je hem ook even in heet water houden met de bodem en de zijkanten even een mes langs halen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet toch in een bakblik/vorm ? Toch niet op een bord en dan in de diepvries ?
amc
13 jaar geleden
Nee, je houdt het ijs tot gebruik in de bak waarin het zit als je het koopt. Pas als je het gaat serveren stort je hem op de schaal en dan komt hij gelijk op tafel. Je hebt dus eigenlijk geen voorbereidingen als alleen het vruchtensausje of de chocolade te smelten en dan het kant en klare ijs te storten en te garneren.
Meest eenvoudig manier

Koop 2 caken snij ze door 2, bestrijk ze met ijs (of bollen) zodat je laag cake laag ijs laag cake laag ijs en als laatste weer een laag cake. Gebruike je laatste plak cake om de zijkanten op te vullen.

Koop nu gepasteuriseerd eiwit (LET OP KAN EN KLAAR geen salmonella risico lopen ! ) klop dit stijf en bestrijk hier je hele bouwsel mee. Zet je taart weer in de vrieskast laat het eiwit hard worden en je kan als je wil nu de taart branden met een brander leuk effect (het eiwit dan) en afgarneren

succes