In een recept van kip tandoori wordt vaak een rode paprika vermeld. Wie weet en heeft ervaring met een vervanger voor die rode paprika?

Toegevoegd na 13 minuten:
Van de paprika worden wij winderig, vandaar zoeken wij een vervanger hiervoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gewoon benieuwd, worden jullie niet winderig van een andere kleur paprika? En hoe zit het dan met rode spaanse peper? En zijn er andere groenten waar je last van hebt?

Het beste antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/zodat-man-minder-last-eten.29414

Ik heb deze vraag eens beantwoord en de vraagstelster was me dankbaar voor de tip. Ze had een man die hier last van had en zelf vond ze paprika`s heerlijk. Ik heb toen geantwoord dat met name de schil van paprika`s voor gasvorming zorgt. Wanneer je ze schilt heb je er heel weinig of geen last van. Even roosteren tot de schil zwart is en er dan afpellen. Je kunt ook geroosterde paprika`s in olijfolie ingelegd en zonder schil in glas kopen. Elke supermarkt heeft ze. In kip tandoori hoort nu eenmaal (voor mij dan) de smaak van paprika. Elk ander ingrediënt maakt dat het toch geen tandoori smaak is. Ik zou zeggen;'probeer het eens, dan hoeft paprika geen bezwaar meer te zijn. Kijk maar eens naar mijn bovenstaande link en bij de reactie zie je dat zij het ook geprobeerd heeft en met succes.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet waarom je hem wilt vervangen, maar als het is omdat je rode paprika niet lekker vindt zou je de rode puntprapika eens moeten proberen, die is iets zoeter dan de normale rode paprika, waardoor je die waarschijnlijk wel lekker vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan vervangen worden door de Gele Paprika. Heeft dezelfde smaak als de rode. De groene is meer bitter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de paprika prima vervangen door mango, schillen en in blokjes snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ervaring is, dat recepten niet absoluut zijn. ik laat vaak wat weg of voeg wat anders toe. geeft niet altijd het beste resultaat, maar altijd aanvaardbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf heb ook altijd last van paprika na het eten. Als ik tandoori maak, doe ik er ui in (Hoop dat je daar geen last van hebt) Verder doe ik er geen groente in maar zet er een salade naast.
Heb nog een ander recept voor je opgezocht met kikkererwten en spinazie.