welk stroopwafelijzer heb ik nodig om een stroopwafel te maken?

ik wil zelf graag stroopwafels maken maar welk merk stroopwafels heb ik dan nodig. en waar kan ik deze kopen? hij moet niet al te duur zijn!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Amadea
8 jaar geleden
Met behulp van elk wafelijzer kan je stroopwafels maken. Als je naar de winkel gaat om zelf stroopwafels te kopen dan maakt het niet uit welk merk je koopt. Alleen zijn die met roomboter over het algemeen lekkerder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb een stroopwafelijzer gevonden alleen er staat dat het ook voor ijshoorntjes is maar die worden toch heel hard dus dat snap ik niet?
Amadea
8 jaar geleden
Ze zijn nog slap op het moment dat je ze uit het ijzer haalt, dus dan kun je ze direct oprollen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik bedoel dat je stroopwafel dan toch heel hard word!??
Amadea
8 jaar geleden
Pas nadat die op een rekje is afgekoeld wordt een net gebakken wafel hard.
nounka
8 jaar geleden
dan zijn het toch harde wafels, lijkt me dat fenne graag zachte wafels heeft
Amadea
8 jaar geleden
Ze worden dus weer zacht als je er warme stroop tussen doet...

Antwoorden (1)

Dat kan met elk willekeurig oublie- of 'kniepertjesijzer' . Je maakt eerst de wafels, en pas als die klaar zijn gaat de stroop er tussen.
Je kunt alleen stroopwafels van wafels maken als je ze nog warm opensnijdt en besmeert met stroop. Kant en klare wafels zijn daarvoor dus niet geschikt. Je zult echt vanaf het beslag moeten beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kniepertjesijzer heb je al voor een paar tientjes in winkels met huishoudelijke apparaten. Bol.com is ook een optie. Behalve stroopwafels kun je er ook gewone wafels, ijshoorntjes en nieuwjaarsrolletjes (kniepertjes) mee maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankjewel