Wat is het verschil tussen een lamssteak en een lamshaasje? of is dat hetzelfde product?

Graag zou ik een lamshaasje willen bestellen echter zie ik op een website alleen maar lamssteak staan. Is dit hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Antwoorden (1)

Lamshaas is het zachtste stukje vlees dat wordt gesneden van de rug van het lam, uit het lamszadel dat ligt op de lendenwervels.
Lamssteak of Lamsbiefstuk wordt gesneden van de bovenbil van het lam. De bovenbil is het is erg mager vlees en bevat geen geen spieren en zenen. En dat verklaart de fijne vleesstructuur.
http://www.chateaubriand.nl/menu-item-archive/heel-lam/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bamibal
5 jaar geleden
Vlees zonder spieren? Vlees IS spieren...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@bamibal, vlees is spieren schrijft u.
Daar denken de Keurslagers wat betreft de lamsbiefstuk en de lamshaas anders over. Lamshaas bevat geen spieren en zenen en lamsbiefstuk bevat geen vlies en zeentjes.
Ik twijfel niet aan de deskundigheid van diverse Keurslagers zoals o.a. van de traiteurs Adele Teekens en Johan van Uden van Chateubriand te Heemstede.
http://www.chateaubriand.nl/over-chateaubriand/
Erna55
5 jaar geleden
Hier hebben de keurslagers het echt mis.
Vlees is spieren, behalve wanneer het orgaanvlees is zoals: scrotum, hersenen, hart, kop en poten (van varken, kalf, schaap of lam), niertjes, lever, milt, long, kalfszwezerik (thymus), testikels, tong, snuit, pens en maag.
bamibal
5 jaar geleden
@JoanDArc Adele Teekens en Johan van Udenzijn geen keurslagers.Je bent keurslager als je bent aangesloten bij de vereniging van Keurslagers. Verder is het opmerkelijk dat zoveel sites elkaar napraten/kopiëren, want op verschillende sites staat inderdaad dat lamshaas geen spieren bevat. Maar dat is toch echt onjuist. De haas is een spier.
Erna55
5 jaar geleden
Lamshaas volgens de keurslager :
Lamshaas
Over smaak valt te twisten. Maar niet over de malsheid van vlees! Lamshaas is het zachtste stukje vlees. Het wordt gesneden van de rug van het lam. Dit vlees is een spier die echter zelden gebruikt wordt. Dat verklaart de fijne vleesstructuur! Je hoeft het vlees dan ook maar heel kort te bakken: ongeveer 4 minuten. Het mag van binnen best nog wat rosé zijn. Lamshaas laat zich graag vergezellen door smaakmakers zoals tijm, rozemarijn en munt.