Hoe maak je lekkere chocolatechip cookies?

Ik zie veel Amerikaanse recepten met zuiveringszout, waar kan je dat krijgen? En zijn er ook recepten zonder baking soda?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baking soda kan je bij de apotheek krijgen en misschien ook wel in reform winkels

Het beste antwoord

Mijn 'geheime' cookies recept:

200 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram roomboter
1 ei
75 gram bruine basterdsuiker
100 gram WITTE chocolade chips

Alles goed mixen. Doe wat bloem aan je handen en maak balletjes ter grootte van ongeveer de doorsnede van twee euro.

Leg de balletjes op een bakplaat. Niet te dicht bij elkaar.

Bak ze 9 minuten in een heteluchtoven op 175 graden.

Ze gaan vanzelf zakken en het midden blijft heel iets zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zuiveringszout kun je bij de drogist kopen.
Lekkere chocolate chip cookies maak je vooral door veel recepten uit te proberen, en als je cookies bakt: laat ze even afkoelen zodat de chocolade in het koekje ook weer hard kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een heerlijk recept, vandaag nog gebruikt!:

- Doe 70 gram basterd- en poedersuiker in een kom en roer.

- Doe één geklopt ei bij de kom en roer weer.

- Doe 175 gram meel en een theelepel bakpoeder bij de kom en roer.

- Doe 100 gram aan stukjes chocolade bij de kom en roer.

- Maak van het beslag dat je nu hebt hompjes van zo'n 3 centimeter doorsnee.

- Verwarm de over op 190 graden/Stand 5 en laat de koekjes 10 tot 12 minuten in de oven.

Gebruik dit recept en je hebt heerlijke koekjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een origineel recept van een vriendin in the States;

Nodig;
275 gr. bloem,
1 theel. bakpoeder,
1 theel. zout,
175 gr. smeerbare boter, niet helemaal zacht,
90 gr. suiker
90 gr. bruine suiker,
1 theel vanille extract, ( zit in die kleine glazen buisjes bij de bakmiddelen in de supermarkt)
2 grote eieren
175 gr. pure chocolade.

Verwarm de oven op 190 graden C.
Zeef de bloem met het bakpoeder en het zout boven een kom.
Klop in een ruime kom de boter met de beide suikers en de vanille tot het romig is.
Voeg stuk voor stuk de eieren toe, waarbij je na elk ei goed stevig doorklopt tot het helemaal is opgenomen. Daarna doe je in gedeeltes de bloem erbij. Niet te lang doorkloppen. Als laatste roer je de gehakte chocoladestukjes erbij.
Schep nu met een lepel rondjes op een niet ingevette anti-aanbak bakblik of leg ze op bakpapier. Houd wel wat ruimte ertussen, want ze lopen nog iets uit. Bak ca. 10 min. of tot ze mooi goudbruin zijn en haal ze uit de oven. Laat ze 2 min. op de bakplaat afkoelen en laat ze daarna op een rooster helemaal afkoelen.

Tip; vooral kinderen vinden het lekker als je ze iets groter bakt. Als ze goed afgekoeld zijn, neem je een koekje, draai het met de onderkant naar boven, leg op een bordje.
Leg of smeer een bolletje vanilleijs erop en zet er een ander koekje op.Druk lichtjes op elkaar zodat het ijs zich verdeelt tussen de beide koekjes. Succes gegarandeerd en niet alleen bij de kinderen!
Het is trouwens ook leuk als variatie om er mini M&M`s of stukjes noot bij te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bakpoeder in dit recept is trouwens geen 'baking soda' hoor maar gewoon bakpoeder in de zakjes die we altijd gebruiken.
amc
13 jaar geleden
Volg de raad op van de Wise Guys!
Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik bovenstaande recepten en voeg er eens wat pecannoten aan toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baking Soda kun je ook krijgen bij de Toko.

Hier nog een lekker recept zonder baking soda:

Chocolate chip cookies

Ingrediënten:

400 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram bruine/witte basterdsuiker
2 eigeel
200 gram margarine
en zon grote reep pure/melkchocolade
Voorbereiding

Verwarm oven voor op 200 graden.
Mengt meel, suiker, eidooiers en boter tot het een geheel is.
Hak de chocolade in grove stukken en meng die goed door het deeg.
Rol de deegbal plat en steek er rondjes uit. Leg deze op een bakplaat bedekt met bakpapier (of ingevet) Hou er rekening mee dat ze uitzetten in de oven.

Bak ze in 10 tot 15 minuten gaar.

Let op: Hoe moeilijk het ook is: Laat ze wel eerst afkoelen anders verbrand je je tong