Waar kan ik een recept vinden voor dikke rijst?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb het anderen wel eens zien doen, die deden het met melk. Bedoel dat dikke rijst wat ze vroeger ook vaak aten en dan met bruine suiker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stijve rijst met boter, bruinesuiker en kaneel.
Hmm.
Ik weet alleen niet precies hoe je dat maakt.
Volgens mij gewoon koken in melk.
amc
13 jaar geleden
Je moet gewoon paprijst nemen. Dat is speciale kleinkorrelige rijst die tot pap kookt.

Het beste antwoord

Ouderwetse rijstepap Hollands, Nagerecht, 4 personen, Voorbereidingstijd 5 minuten, Bereidingstijd 20 minuten, Rijst

Ingrediënten
250 g Rijst
1,5 l Melk
1 el (bruine)Suiker
1 el Roomboter
Bereiden
Rijst koken volgens verpakking, , dan nog een kwartier/twintig minuten laag op het gas met de deksel schuin op de pan, daar wordt de rijst lekker dik van. Niet afgieten, en voila, daar is je rijstepap, lekker met een schep suiker en veel roomboter.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb laatst Paella gemaakt, de rijst wordt daar dik gemaakt door het vocht waarin je de rijst kookt absorbeert.
Ik heb er geen recept voor waarvan ik zeker weet dat het werkt maar ik zou dit doen:
- Kook rijst in een pan met water (verhouding rijst - water = 1 : 2) doe er naar gelang zout bij.
- Als de rijst lekker knapperig is, wat lekker bij Paella is (moet je dus soms even proeven) haal je de pan van het vuur, je laat hem 5 - 10 minuten staan en als het goed is absorbeert de rijst al het vocht waardoor de rijst dikker wordt. Ik hoop dat het werkt, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke rijst kan je zelf maken,je kookt de rijst zoals je die altijd kookt maar dan met meer water , na t koken de rijst laten staan het vocht word door de rijst geabsobeerd en zo heb je dikke rijst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je speciale paprijst voor, ook wel dessertrijst genoemd, recept op pak volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij aten dit vroeger vaak als toetje,
gare rijst,(heet) met een klontje boter, kaneel en suiker.
Heerlijk !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een mooi site www.smulweb.nl daar kan je een heleboel recepten vinden voor rijst en nog veel meer