Weet iemand een recept van chocoladepotjes?

Op internet zijn er verschillende te vinden maar welke zijn nou echt lekker? Een recept zonder alcohol graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Deze maakt mijn moeder heel vaak en het smaakt heerlijk! :

http://www.okokorecepten.nl/recept/chefs/nigella-lawson/nigella-lawson-chocolade-potjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Smelt 200 gr. pure chocolade boven zacht kokend water in een kom samen met wat sterke( mocca)koffie en 30 gr. (room)boter. Klop 4 eidooiers luchtig met 25 g.suiker, klop de 4 eiwitten stijf. Voeg dan beetje bij beetje 75 g. suiker toe aan de eiwitten, doorkloppen tot de eiwitten echt stijf zijn. Meng de chocolade met het dooiermengsel, schep dit dan op de eiwitten en spatel dit er voorzichtig door zonder veel lucht te verliezen. Sla nu ¼ l. slagroom stijf. Spatel nu het chocolademengsel door de slagroom tot de witte strepen zijn verdwenen. Vul dit in de potjes of glazen en zet deze nu een tijdje goed koud weg en serveer met stijfgeslagen slagroom.
Deze vinden ze bij mij erg lekker.
amc
13 jaar geleden
Recept chocoladepotjes.

Ingredienten:
150 gr fondant chocolade
40 gr suiker
2 eieren

Bereiding:
Laat de chocolade "au bain marie" smelten. Klop de eieren en de suiker 5 minuten op tot een dikke vaste massa. Voeg de gesmolten en afgekoelde chocolade toe en meng het geheel goed om. Verdeel het mengsel over 4 kleine glaasjes of vormpjes naar keuze. Zet in de ijskast gedurende 2 uur om op te stijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de site www.letscookit.tv staan verschillende filmpjes gratis te bekijken Vul in de zoek functie chocolade in en je vindt diverse gerechten