Welk fruit is lekker in een smoothie als combinatie met rode bessen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

Eigenlijk zijn vruchten als bramen, cranberry,druiven en aalbessen niet zo geschikt voor smoothies omdat de pitjes bitter gaan smaken. Je moet dus wel meer zoeten.

Lekker is ; 250 g. aardbeien, 150 g. aalbessen,50 g. rietsuiker, 1 eetl. balsamicoazijn in de blender mixen tot het een soort papje is geworden. Voeg daaraan kwark en melk toe.

Lekker is ook aalbessen met frambozen en witte pitloze druiven in de blender mixen, vervolgens Biogarde roer toevoegen en suiker.

Wat ook goed smaakt is; aalbessen en bosbessen en/of frambozen blenderen en hierbij suiker, yoghurt en "Coolbest" passievruchtensap.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

aardbeien
bosbessen
frambozen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mango! Het zoete van de mango combineert heerlijk met het zure van de aalbessen.

Verder een tip: je smoothie wordt lekkerder als je de aalbessen door een zeef duwt dan wanneer je ze blendert, de pitjes kunnen namelijk je hele smoothie bitter maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle zoete fruitsoorten, zoals bijv. aardbeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in plaats van fruit, ook fruit-ijs doen, dan krijg je een romige smoothie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode bessen zijn van zichzelf erg zuur, dus om ze te verwerken in een smoothie kun je ze het beste met een zoete smaak, bijvoorbeeld banaan of door het zijn met een beetje melk shaken en dan heb je een heerlijke milkshake. Je kunt ze ook eerst een beetje kneuzen en in een schaal doen met een boel suiker, om ze eetbaar te maken en met andere vruchten te combineren.

Toegevoegd na 1 minuut:
door het IJS bedoel ik natuurlijk